|
|
|
|---|---|
|
kopplade som sagt 24 volt på batteriet då gick bilen inte igång mer så köpte en ny styrbox då gick bilen men följande saker är fortfarande urfunktion: Blinkers varningsblinkers tankmätare varvräknare bakljus centrallås elhissar eltaklucka säkert ngt mer med, vad kan det då vara för fel? MVH Nicke | |
| Det sitter styrbox för bl a centrallåsningen under baksätet om jag minns rätt. | |
| Om inte ljuset fungerar som det ska sitter den elektro-mekaniska LKM-modulen i samma låda som säkringarna. | |
| Och som jag skrev i din originaltråd så gick även intrumentpanelen sönder på den bilen jag hade som exempel. | |
| okejokej, men på LKM-boxedn stå det ju ABS? | |
|
Då måste du titta i fel låda. ABS-boxen sitter tillsammans med DME, EML och automatlådeboxen (om man nu har de två sista), på motsatta sidan i motorutrymmet. LKM-boxen sitter tillsammans med säkringar och relä. Även Check Control-modulen sitter där. |
|
| Länk | |
|
undrar också vad alla dessa boxar går till. RM 61.35-1.379 741 GM 61.35-1379739 LKM 6135-1 379 374 CCM 61.35-1384603 MVH Nicke |
|
|
CCM - check control module GM - general module (?) (hissar, c-lås t ex) RM - relay module (?), hör ihop med GM LKM - har vi redan pratat om, all ljushantering |
|
| okej. tack så mycket. MVH Nicke | |
|
Brukar ibland stå ABS på dem nyare modellerna av LKM boxar som satt i dem senare årsmodellerna av E34. NicklasPersson: Du har powerpost. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.