|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min anti-spin varningslampa lyser konstant. Att trycka/hålla inne knappen för att stränga av/sätta på anti-spinn fyller ingen funktion. Jag har testat att läsa av felkoderna men anti-spin systemet svarar inte alls så jag får därmed inga felkoder på den delen. Min första tanke var att styrdonet för ABS/ASCT var sönder så detta har bytats. Tyvärr hjälpte inte detta. Är det ngn som har tips på vad som kan va fel? Är Hydraulaggregatet nästa misstänkte? | |
|
Kontrollera kontaktstycket som sitter på gasspjället, kan vara skadat eller så enkelt att den har "hoppat" ur. Dum konstruktion för denna kontakt tar ofta i huven, iaf på m52 coupe. Kanske en självklarhet att du har kontrollerat detta men ett förslag iaf. Mvh Stefan |
|
| Hej!Troligen så är det en absimpulsgivare som är kass.Mät alla absimpulsgivare,och se vilken av dom som avviker i värde.Ja´g har hört att om hastighetsmätaren funkar som den ska,så är det troligen en absgivare fram.Så var det på min 320i-97:a iaf.Mvh/Henrik! | |
|
Hej igen, jag körde och testade att avläsa koder igen efter bytet av styrdonet för ABS/ASC-T. Denna gången lyckades det! Fick svaret -> Fault code 17 - "Fault in the power supply of all solenoid valves or operation of front left inlet valve faulty." Kontakten på gasspjället ser ut att va ok och jag har testat att rengöra den med. Men tack iaf. ABS givarna tror jag inte det är eftersom ABS lampan inte lyser. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.