AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.703

Var placera kontakter för motorvärmare på X3?

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Jag funderar på att låta montera motorvärmare och kablage i min X3 från 2007.

Uttag på bilens utsida:
Ni som har redan, var har ni minikontakten på utsidan/fronten? Vill att den knappt ska synas och kommer att använda den otroligt sällan.

Uttag för kupévärmare:
Det såg ut som att det fanns något miniuttag hos DEFA men hittar inga bra bilder. Jag kommer i grundläget inte att ha kupévärmare i bilen då jag bor i Sthlm utan stolpe och får varmgarage snart och vill ha något som knappt syns. Tips på det så man slipper en jättekloss till uttag?

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Nu har jag bestämt mig för att det blir ett kit från Calix istället för DEFA då jag vill ha slangvärmare istället för kontaktvärmare.

Ny fråga:
Är det någon som har tips på var man kan få ett åtkomligt men ändå hyfsat dolt montage för uttaget i fronten?

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Tänkte bara svara på min egen tråd. Det blev 4600 kr för montering och motor(slang)värmare, uttag i kupé och front + kablage. Allt från Calix och sen köpte jag en Calix 1600 kupevärmare 800/1600W för 799 kr. Inte gratis men jäklar vad skönt när man är uppe i norr. Kupévärmaruttaget är väldigt dolt under/bakom handskfacket och värmaren pekar rakt upp framför passagerarsätet. Det följer med en bra bygel som man sticker in under mattan som ju sitter med kardborre. Den sitter stadigt och man ser ingen kabel då jag dragit den under gummimattans kant. Mycket nöjd!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.