AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.098

Bilhandlare som köper bilar omgående sökes

Sida 2 av 2
Pi
6
Pidde50
325 Cab 91 och peugeot 407sw 2010
Hej . Jag blir så tröt på annonser med så urusla bilder .
För tusan lägg ner litet jobb o styla bilderna o bilen .
Konstigt att man snålar på sådant när man försöker sälja .
Kolla på annonser innan om man vill ha tips .
Attraktiva annonser brukar ha massor av kanon bilder .
Så när jag har sålt så tar det mig ca en helgs arbete med bilder ,
Städning ,formulering av text
kolla med någon kompis om det låter bra .
Förvisso är det ca 5 år sen jag sålde på annons ,
Men kollat och köpt bil . Inga bra bilder så ingen ide att kolla vidare ,
Hoppas att du lägger ner lite jobb på din annons så blir det garanterat lättare att få en köpare på kroken . Har sett din annons och jag tyckte inte ens lönt att kolla .

Letar själv efter x5 har inte hittat något somm verkar vara något av intresse , pga pris ,kass annons
Lycka till med försäljningen
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Annonsen är det inget fel på. Det är priset det hänger på. Extremt liten kundkrets för den bilen. Du måste vänta in rätt köpare helt enkelt.
Mvh
Marin
NeZaN
Pidde50

"Styla bilderna och bilen"?

Kan du snälla förklara lite mer ingående exakt vad du menar när du skriver så.
Är den inte tillräckligt ren för herrn? Saknar den Yaozapaket eller är det något annat utvändigt som du stör dig på? Det är originalstuk på bilen. Med undantag för kolfiberemblemen på huv och skuff...

Bilden är konstaterad kass och kommer bytas ut när bilen blivit tvättad till helgen. Jag kan ta att bilden inte är den bästa men att "styla" en bild får mig som spekulant att backa mer än att sugas in i ett köp. Om man måste styla en bild för att få ett objekt att se bra ut är det förmodligen inte ett bra objekt i mina ögon. Vet inte vad du sålt innan för fem år sedan men det kanske behövdes då. Jag anser inte att jag behöver hålla på och modifiera bilderna särskilt. Hellre ärliga bilder än manipulerade.

Kommer definitivt lägga in fler och bättre bilder.
Jag uppskattar all slags feedback, men med tanke på din "ton" så känns det mer som att du är ute efter att gnälla än att du har intresse för bilen.

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
NeZaN
FinnUbbe

Bilen står inte på samma adress som telefonnummer så det är ingenting att oroa sig för, hehe. Annars hade det inte gjort någon nytta :).

Jag tänker som så att om jag är intresserad av en bil som saknar reg.nr i annonsen så skriver jag ett mejl till annonsören och begär uppgifter. Inget svårare med det. Är det ärliga människor som inte har något att dölja så bifogar dom bild på bilen med reg.nr. Det är bättre att 5-10 personer vet reg.nummret än att miljontals människor har åtkomst till uppgifterna. Så tänker jag iaf :)

Har funderat på att lägga upp den utomlands men det vore roligare om den fick rulla vidare i Sverige, men det är helt klart värt att tänka på. Tack för tipset!

/NeZaN

Ok, men tror det finns säkert många som har dolt reg.nr. bara för "princip", och har inte dolt tel.nr. så då kan man ju kolla upp var bilen finns via t.ex. hitta.se så då är det ju ingen ide att ha dolt reg.nr.

Tror själv att det inte blir lättare att få sålt bilen till Finland heller men tänkte man kan ju prova om det ändå är gratis. Bensin törstiga bilar är tyvärr svårsålda. Och kursen till euron idag är kring 9 så du måste väl isåfall annonsera ut den för mer än 20.000 euro, och då kanske den inte alls är så attraktiv.

Lycka till iaf.

Mvh Ubbe
Pi
6
Pidde50
325 Cab 91 och peugeot 407sw 2010
NeZan
Hej ! Nej inte ute efter att gnälla jag bara ville
Tala om hur jag som letar bil upplever annonser
Jag tycker att vi ( alla ) som skal sälja bil skulle må bra av
Att lära oss hur man tar lite fina bilder
( omgivningar , ljus , och vidare ) = lite kritik
Till alla även mig själv hoppas att jag lyckades bättre att
Förklara inte kritisera
Om jag lyckades att reta upp någon så ber jag om ursäkt
Angående mitt eget letande efter bil har varit och tittat på ca 25 bilar
I från Umeå till Ystad nu är tröt på att tillbringa många timmar på resande fot
Åker till Tyskland och tittar i vår vet ej om det blir bra men
Vi får se
NeZaN
FinnUbbe

Nej precis, helt meningslöst att dom suddar reg.nr om det ändå går att sniffa upp på andra sätt. Så enkelt med dagens teknologi liksom. Nej, där har man väl tänkt till lite grand iaf :)

Fick ett bud från Finland häromdagen faktiskt men det var lite för lågt bud i dagsläget för att jag skulle nappa. Det berodde väl lite på att det är dyra importkostnader till Finland.

Pidde50

Nej det är ingen fara, förstår ditt resonemang, med undantag från hela stylinggrejen, men var kanske lite väl hård i mitt senaste inlägg. Självklart kan man alltid göra saker bättre, vilket jag kommer se till att göra i helgen. Det kändes bara väldigt negativt, hela ditt inlägg mot min annons, därav min reaktion! :)

/NeZaN

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.