|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
NeZaN |
Vet någon en bilhandlare i Stockholmsområdet (eller närliggande) som köper in bilar? Försökt googla men vet inte vad jag ska söka på riktigt. Får bara upp skitfirmor som inte leder någonvart. Tack på förhand! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| De flesta bilfirmor köper bilar. Ring några som du tycker är seriösa och fråga. Vad är det för bil? | |
|
Halms Bil tog flyget till Skåne och köpte min x5:a kontant utan att ha sett den mer än på bild. Dessutom fick jag det jag ville ha. Han hade bankdosa med sig, förde över pengarna och körde hem med bilen. Snabb och bra affär :)) Frasse |
|
|
Du säljer bilen dyrare och snabbare om du själv dumpar priset till löjlig nivå på blocket. Buden du kommer få från bilköpare är sådan galna skambud så hur mkt du än tar i själv i prisdumpning så kommer du inte i närheten.... Normalt är halva priset på vad bilprser.se säger. |
|
|
En variant om du behöver bli av med bilen snabbt är att först överlåta bilen på ett företag och sedan sälja iväg den via KVD. Kanske inte det ultimata för en X5 4,6 i och för sig men det är ett sätt att snabbt bli av med den. ------- //Lövet |
|
|
Bra tips Lövet, med tanke på vilka priser bilarna går för på KVD så är det en bättre affär än att sälja på blocket... |
|
NeZaN |
Det är min X5:a som ska försöka säljas. Får en del svar och samtal från folk, även dessa bädrägeri-SMS och e-mail. Mycket byten och skambud. De flesta bilhandlare jag talat med vill inte köpa bilar utan att själva bli av med bilar. Vet inte om detta är i just 08-området eller om det är någonting emot bilen men har endast erbjudits försäljningsuppdrag. Frassemannen, ska kanske ta och höra med Halms bil då och se vad de säger! Jag vet att jag kan dumpa priset till 150k och få bort bilen ganska snabbt då folk räknar med ytterligare prutning, men det är inte det jag vill ärligt talat. Jag skulle jättegärna skänka bort bilen till behövande också men har inte råd att tänka så. Den ligger ute för lägsta priset i dagsläget. andreas_lofgren, ja det är ju ett sätt att göra det. Men då blir det ytterligare en ägare och tvivlar på att jag får ut det jag vill ha på det sättet. kvd värderar väl ganska lågt som det är också? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Sätt ut det pris som är din absoluta smärtgräns och skriv fastpris i annonsen. Min erfarenhet är att rätt pris säljer snabbt oavsett konjukturläge. Kan tänka mig att en bilhandlare skulle ge 120k för din fina bil. |
|
|
KVD sätter tillsammans med uppdragsgivaren ett reservationspris. Om det inte uppnås behöver du inte sälja bilen. KVD tar inga beslut åt dig. En ägare till tror jag inte spelar nån roll. Det är massor med bilar som överlåts på KVD innan försäljning. Däremot tror jag kanske inte att KVD är den optimala kanalen eftersom det mestadels säljs normalutrustade tjänstebilar där. "Entusiastköparna" som rimligen är målgruppen för en X5 4,8 - finns nog inte där i nån större utsträckning. ------- //Lövet |
|
| Ring "Lyxfällan", de är ju fenor på att sälja bilar. ;) | |
|
Antar att det är denna. Länk Lite bättre bilder skulle ju inte skada. |
|
|
1 halvsuddig bild säljer man inga X5or på. Lite mer energi får du nog lägga på annonsen! ------- //Lövet |
|
|
neZaN: Jag har själv sålt nån enstaka bil till såkallade "uppköpare" förr om åren... Efter lite förhandlande kunde man få hyfsat betalt... Idag är det nog tyvärr snudd på omöjligt och kunna sälja till någon bilhaj och tro att de betalar marknadspris. De ska ju bara sälja bilen igen och har inte du fått ut det du begär eller kanske 20 under så lär inte nästa ägare få det heller. Jag säger som föregånde: Sänk priset tills du skäms och sen är det bara och ta smällen. Det svider över... MVH Peter |
|
|
Lövet: Finns det verkligen nåt företag som skulle krångla och låta sig vara mellanhand vid en försäljning via kvd.se? Eller hur menar du? kvd.se tror jag annars är ett kanonställe och sälja bilar på då budgivning ibland kan trissa upp priset något på attraktiva bilar... MH Peter |
|
NeZaN |
koffa och andreas_lofgren Kan hålla med om att bilden ser rätt suddig ut i annonsen och ska byta ut denna mot en bättre. När jag tittar på originalet i stor upplösning (typ 4368x2912) så ser jag att kameran har kört fokus på en punkt bara och det är ett rent rookiemisstag från min sida. Ska försöka plåta bättre. Lite trist nu bara då bilen är skitig :) Tack för tipset iaf! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
En annan fråga då: Tycker folket att reg.nr är ett måste i annonserna nuförtiden eller? Jag suddar bort det pga ökade stöldrisker. Är väl medveten om att den lika gärna kan bli stulen när man lämnat ut det till folk som ringer, men då kan man åtminstone ringa in ett antal misstänkta... Vad tycker ni? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
NeZan. Angående reg.nr i annonsen så sök inlägg " Varför raderar man registreringsskylten i annonsen?". Där har du 115 svar. Du kommer själv att veta vad som är best för din försäljning. Min kompis på jobbet sålde sin X5 med all information i annonsen föra året. Väntade ca. 2 veckor och då kom en kille från Göteborg och köpte den. Dags att lägga sig. :-) Lycka till !!! Mvh S.D.BMW |
|
|
Ett tips. Var i Åre över jul för lite skidåkning och jag har aldrig sett så många X5or (och XC90) på samma ställe. Jag tycker inte att man ser dessa bilar söderut speciellt ofta längre men däruppe kändes det som varannan bil var storSUVar. Prova att kolla med bilhandlare i förslagsvis Östersund? |
|
|
Jäkla vacker bil! Men tyvärr är den nog svårsåld med ett soppapris på nästan 15kr/l. Det finns ingen handlare som kommer ge dig betalt i närheten av vad den går att sälja för. Kan du inte sälja den för 180 så kan inte heller en sån handlare göra det. De vill dessutom tjäna en slant samt stå risk för garantiärenden. (lagkrav 6mån) Det gör att de inte kan betala dig mer än 110-130kkr för din bil. Droppa priset ytterligare själv om du har bråttom, annars är ju våren bättre tid att sälja. Dec-Jan är svårast. |
|
|
peddan: Nej, jag tror inte det finns något företag som har det som idé att ta emot bilar för att sedan sälja dem vidare till KVD, utan det krävs att man känner ett bolag som är villigt att göra det. Inte ett alternativ för gemene man med andra ord. ------- //Lövet |
|
|
Ang. dolt reg.nr. så om du har bilen ståendes på samma adress som ditt telefon nr. så är det ju enklare att hitta bilen den vägen så då finns det ingen vits att ha dolt reg.nr. Sen tycker även jag som många andra här, fler bilder. Kanske testa att sälja till Finland, här kan du annonsera gratis och på engelska/svenska www.nettiauto.com Lycka till! Mvh Ubbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.