AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
17.158

frysta fönster e81

Sida 2 av 2
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Marin, kanske bara jag som har en jäkla otur?
Iaf, rutan går ner när du öppnar dörren...och drar hela tiden tills rutan kommer i läga..motsvarande när dörren stängs.
Är rutan fastfrusen i listen så drar den tills rutan släpper från listen helt enkelt.
Sista motorn gick med max 30 sekunders slirande.

C-air, när slår din motor i från? Menar du att klämskyddet går in??
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jaha då så. "normala" fönsterhissar stannar ju efter ca 1 sek om det går åt för mycket ström.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Alltså man hör att den försöker först men bör den sitter fast så lägger den av efter någon sekund. Gäller både när den går ned automatisk och om man försöker trycka med knappen
Visa användare
17
LillaBlå
120d -08
Hofeistos

Jag körde med Shells egna vilken fungerade bra och när den flaskan var slut köpte jag Sonax (kändes lite finare) men jag tycker att den kladdar så nu kör jag med Shells igen.

Jag har inte jämfört innehållsförteckningarna så vet inte vad som skiljer. Kan vara så att Sonax de-iceer är snällare mot gummilisterna el ngt då den är lite fetare och kladdigare men det "hjälper inte" när man ser kladdet på dörrarna/fönstren.

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Ännu en motor bytt...av ren lathet lät jag nfs byta motorn när det gjordes service på bilen
Jag kom fram till 2 saker. Den nya motorn behöver ej progas med datorn som bmw påstår och därmed blåser kunder!
Och det går att laga den gamla rellativt enkelt om man vill det!
Om någon råkar ut för det och man inte har tummen mitt i näven så är det rellativt enkelt fix. Enklast att plocka ner det och se funktionen själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.