|
|
|
|---|---|
|
Halloj i stugan. Jag har en bmw 328 från 95 med färgen cosmicschartz metallic kod 303 och de är så att framskärmarna är riktigt rostiga men hittat ett par andra beg skärmar som har färgen schwartz II kod 668. om man sätter på de beg skärmarna skulle de uppstå en mycket stor skillnad i färg från övriga bilen lr skulle de gå att leva med. Skärmarna jag har hittat har suttit på en bil från 97. | |
| Ja det kommer bli markant skillnad. Schwartz II är en vanlig färg, dvs ej metallic/pearl | |
|
Var som jag trodde då, var ju rackarns synd. Får man fortsätta sitt letande efter skärmar då. |
|
| Framskärmarna blir svarta och bilen i övrigt kan väl snarare liknas vid gråsvart. | |
| Om de där solidsvarta skärmarna är i bra skick (rostfria!) så kan du säkert hitta någon vettig firma som "slänger på" rätt kulör för 1500 kr typ, tex i Växjö: Länk | |
|
jo jag var i de tankarna med faktiskt. Ska åka och kolla hur "bra" skärmarna är egentligen om de finns rost lr så på dom. Är ju orginalskärmar så då vet man ju att passformen är bra. Har fått för mig piratdelar kan vara lite si och så med passform. |
|
|
Ja tar upp tråden lite igen då. Nu har jag hittat ett par skärmar som är diamantsvartmetallic, kommer de fortfarande bli skillnad mot min cosmossvartmetallic. Är de bara med den exakta färgkoden på min bil som färgen på skärmarna måste ha med. Såg att de fanns flera svarta metalliclacker är de några av de svart som är väldigt lika och man i princip iinte kan se skillnad. |
|
|
Att hitta exakt samma är nog som att vinna på lotto Chansen finns men är tok liten Även om du hittar samma färg så är det skillnad på dem Beroende på var bilen stått och varit dessa 12 år Du måste i princip laxka om allt för att nå perfekt lika men kan få det rätt bra om du lackar hos en riktigt bra lack firma Lycka till Ha deT |
|
| Ok, då vet jag hur läget ligger, men ska man skaffa sig bra begagnade skärmar lr ska man satsa på nån ny piratdel, och finns e några piratskärmar som är bättre passform än andra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.