|
|
|
|---|---|
|
Hur bra är dubbelglas? Är det bara ljudisolering? Jag har hört att det skulle vara mindre imma och sånt på dubbelglas. Stämmer det? | |
|
När jag åkte med i en 740i som hade dubbelglas så tyckte jag att det var helt otrolig ljudisolering. Den gick tystare. Har inte en aning om det blir mindre dimma med dubbelglas. //Schnitzer |
|
|
det ska hjälpa mot imma och värme isolering. Någon som vet ifall det kan eftermonteras på en bil som inte har det? |
|
| Har haft nöjet att sitta innanför dubbelglas en tid nu. Helt klart förbättras ljuddämpningen från övrig trafik. (tycker alltid det blir ett j-a oväsen när vevar man ner i stadstrafik numera). Kör på Toyo 18" vilket inte är optimalt för vägbuller. Tyvärr dämpas ju inte det ljudet av rutorna. Imma kan jag inte uttala mig om så här års. Eftermontering kan väl inte vara omöjligt, men skulle gissa att även skraplister och karmlist måste bytas då rutan är mer än dubbelt så tjock. | |
|
Det måste ju gå att köpa till i efterhand, men det kostar nog en del att bygga om till det. //Schnitzer |
|
|
Dubbelglas är grymt skönt! Hade dubbelglas i min 750 - 93:a och det var ett nöje att åka i den. Är banne mig inte säker, men det immade nog inte så mycket i den. |
|
|
Går säkert att bygga om men frågan är om inte det kostar mer än det smakar. Tjockare och tyngre glas, nya lister, andra ramar till rutorna ev andra elhissmotorer? Shopkeepern har det i sin 735:a den går tyst och kungligt:) Mvh Asken |
|
|
jag har dubbelglas i min 540 och är nöjd! För 18 månade sedan så chattade med en kille i USA som uppgraderade sin 540 till dubbelglas och det var bara rutorna och listerna som behövde bytas! Mvh, Steaman |
|
|
Hur blir det på sidorna. Måste man inte byta till andra dörrsidor? Jag har hört att man måste göra det, men vet inte säkert. Är det någon som har någon aning om det? //Schnitzer |
|
|
Man behöver inte byta dörrsidor, i varje fall inte på E39! Mvh, Steaman |
|
| Det är väl även dubbelglas i vindrutan och bakrutan? | |
| Funderar på att byta upp mej till en E38 eller E39:a, undrar bara om dubbel glas var standard på någon E38:a eller E39:a, har det nu, å vill inte byta ner mej. :) | |
|
Visst är det underbart med dubbelglas och imman den slipper man i stort sett, det isolerar nästan som ett 3-glas fönster, men standard utrustning på någon modell tror jag aldrig att det varit, utan tillval även idag tror jag.... |
|
|
kan man vara utan dubbelglas? :-) H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Player: Så vitt jag vet är det icke dubbelglas i fram och bakruta. /Pastorn |
|
| I t.ex snöskoter hjälmar brukar dubbelglas användas, hindrar glaset från att imma igen etc, iaf inte lika lätt som med enkel glas, så det är säkert samma princip på bilar... | |
|
Jag har dubbelglas i alla rutor, utom framrutan! |
|
|
Jag hade dubbelglas i min förra 528iAT, men märkte inte nån större skillnad mot nuvarande bil. Det var endast dubbelglas i sidorutorna. //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.