|
|
|
|---|---|
Lasse |
Är i köpartankar och har inte bestämt om det är bättre att köpa 520 eller 525. Priserna runt årsm 90 är otroliga för dessa aristokrater även om fallgropar finns. Är någon av dessa motorer bättre på något sätt, håller ihop bättre eller likande ? Hur långt får de ha gått? Tacksam för synpunkter. L.W. |
frazze |
Lasse: Om du kollar flera av inläggen på detta forum... så lär du snart upptäcka att många 320i ägare klagar på Att tre serien är klen och slö....och den lär ju inte bli piggare med en mkt tyngre 520 kaross...det är samma Motor mod:M20 i båda....jag skulle nog satsa på en lite Nyare i femserien 24 ventilare...tror den kom -91. köp ingen gammal klen 520:M20...den är inte mkt värd... frazze |
D@nne |
Dessutom så drar 520 mer soppa än 525. så står det i instruktionsboken. MMMMM-POWER |
Lasse |
...jo, i och för sig men hade främst tänkt ha den till landsvägskryssare. Men det kanske är bättre med 2,5 l. Kan inte dom vara hårdare körd? |
Lasse |
Jag antar att man blir utskrattad om man nämner 518, gubbil? |
frazze |
Lasse: Varför inte satsa på en 535:a Kostar ej många Kronor....en imp 535i-89, 20,000mil, pris ca:30.000:- Gå in på www.blocket.se Tro inte att 535 är nån monstermaskin "icke sa Nicke" Motsvarar ungefär 325:a i draget...(jag vet.) frazze |
|
Köp 525 det är i min mening det minsta motoralternativet att ha i en e-34.520 motorn får ju jobba mer för att släpa landsvägsloket och drar nog mer soppa.Det finns massor av dom därav det låga priset så du kan nog hitta på en i fint skick som inte är nerkörd för en rätt billig peng. mvh jocke |
|
Lasse |
Kanske ska satsa på en 525 då, skiljer det något vad gäller övriga kostnader mellan dessa? (är nog f_n lite snål tror jag) L.W. |
|
Försäkringen är nog lite dyrare annars skall det nog inte skilja något. Själv så är jag helt nöjd med min 520, men har man åkt Ford innan så är alla motorstorlekar bättre. |
|
|
Hej Lasse! Tvåliterssexan är enligt min inte alltför ödmjuka åsikt en motor som aldrig borde lämnat ritbordet,än mindre hamnat i en bil!!! Förlåt mig om jag brer på lite men jag har haft 535i-86(kalasbil),520i-88a(surholk) och en 525i-90(jodå ganska vettig)och har nu en 528i-96(nu börjar det ordna till sig igen!) Sammanfattning: En 525i-90 är inget dumt val(min hade gått ca23000 mil när jag sålde den,still going strong), men om du vill ha en 24-ventilare så bör du gå upp till en 93:a. Undvik 520:n,du ska ju köra om ibland när du kryssar oxå!!! OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.