|
|
|
|---|---|
|
fick hjälp med att det kunde vara nivågivarna som var sönder när hjuset stanade halvvägs upp hur kan man kolla deta | |
| På höger sida på den bakre länkarmen i framvagnen sitter en pinne som sticker upp och i den sitter en plastarm som sitter på en elgivare. Plastarmen brukar gå av som skall sitta fast på pinnen (staget) på länkarmen. | |
|
Det kan alternativt vara de två justerskruvar av plast som håller ljusreflektorerna i läge som har gått av. Det är ett mycket vanligt fel. Det märks om du håller i gummibälgen på lyktans baksida - om man lätt ruckar på den upp/ned/sidleds så är justerskruvarna av. Jag har just bytt mina och hela lyktan måste demonteras för att lyckas. Reflektorerna hålls i läge genom 3 punkter = de 2 justerskruvarna upptill och en stegmotor som automatiskt justerar höjdinställningen nedtill. Det finns flera tips på nätet Länk Jag har en 540iA -97 prefacelift där utförandet skiljer sig lite och en del delvis felaktiga tips finns, som tex följande (som jag gjort en inte publicerad förbättring av) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.