AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
992

bmw525 e39 hjusinstälning går ej upp

ul
2
ulfson1960
bmw525 touring-03
fick hjälp med att det kunde vara nivågivarna som var sönder när hjuset stanade halvvägs upp hur kan man kolla deta

sp
71
spit64
525I touring-04
På höger sida på den bakre länkarmen i framvagnen sitter en pinne som sticker upp och i den sitter en plastarm som sitter på en elgivare. Plastarmen brukar gå av som skall sitta fast på pinnen (staget) på länkarmen.
ro
3
rolfseg
540iA -97
520DT -08
Det kan alternativt vara de två justerskruvar av plast som håller ljusreflektorerna i läge som har gått av. Det är ett mycket vanligt fel. Det märks om du håller i gummibälgen på lyktans baksida - om man lätt ruckar på den upp/ned/sidleds så är justerskruvarna av. Jag har just bytt mina och hela lyktan måste demonteras för att lyckas. Reflektorerna hålls i läge genom 3 punkter = de 2 justerskruvarna upptill och en stegmotor som automatiskt justerar höjdinställningen nedtill. Det finns flera tips på nätet
Länk
Jag har en 540iA -97 prefacelift där utförandet skiljer sig lite och en del delvis felaktiga tips finns, som tex följande (som jag gjort en inte publicerad förbättring av)
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.