|
|
|
|---|---|
|
Nu är det dax för styrväxelbyte... Den gamla styrväxeln hugger och hackar, ibland går det jättetrögt och ibland fungerar den nästan som den ska. Har varit på returbilen och hämtat en, som det ser ut, mkt välfungerande ersättare. Den var ju lätt att få loss då motorn var urlyft och det var gott om plats, så verkar det dock inte vara när motorn sitter i... Bilen hänger på lyften och allt är lossat men hur fasiken får man bort styrväxeln? Det finns ju inte plats....... "gördetsjälvaren" | |
|
Ska genomföra samma operation inom snar framtid ( hämtade förövrigt min styrväxel på returbilen oxå , fantastiskt ställe ). Enligt vad jag har läst så måste man släppa motorfästena och höja motorn ett par centimeter , sen ska det vara möjligt att få ut den gamla . Men jag håller med dig om att det verkar supertrångt ! |
|
|
Hej! Tydligen är det svårt att fixa själv. Man kan säkert göra det själv och kanske tom ensam men lätt är det knappt. Den bilmekanikern i tv-programmet behövde hjälp! Länk Lycka till! M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Så då var den bytt.. Lossade muttrarna som håller motorfästena i framvagnsvaggan och lyfte upp motorn ca. 3cm med växellådslyften. Var tvungen att ta bort hela styrlederna och damaskerna för att kunna lirka in den. Med ny styrväxel utan glapp så känner man allt annat som kan glappa:-) Nu blir det byte av höger länkarm också, lite glapp i leden var det. Ryckte lite i bakhjulen och märkte då att bakaxellagringen glappade lite, det är väl så den heter eller?? Nr2 på bilden: Länk "gördetsjälvaren" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.