AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.746

Nu är även "blåsarna"desperata.

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Länk
Då jag efter en tids ägande av denna exlusiva samlar vagn beslöt att någon annan får ta över fick jag nyss detta goa SMS.
Hi,im interested in your car litsed on Blocket, please tell me the condition of the car direct to my E-mail.
martsanchz@gmail.com
Sänt från matthew.con

Min tanke var mest att börjar dom med Englands kontakter på låg budget bilar så är man väl illa ute?
Fick även något liknande från en rose.rose17, men en annan e-post
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Tyvärr verkar det förenat med att utsättas för obligatoriska bedrägeriförsök om man annonserar på blocket nuförtiden.
Jag hade en bil till salu för några månader sedan och det händer fortfarande, en månad efter att jag tog bort annonsen, att det droppar in bedrägerimail med jämna mellanrum. Liknande sms kom mest i början när annonsen låg ute. Är ju iofs lätt att sortera ut från av seriösa kontakter men ändå irriterande.
Med tanke på antalet bilannonser på blocket kan man undra hur många bedrägeriförsök som görs?
gO
1.407
gOry
335i Touring
förmodligen script/macro som fiskar, nappar någon så tar en människa över...
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Får mÄngder av såna så fort jag lägger ut en bil på blocket.

Sist mailade jag tillbaks för skojs skull: More info about my car at www.gofuckyoruself.com ( jag fick inget svar )

RENA BEDRÄGERIFÖRSÖK !!!
Häromdagen fick jag ett likadant på min bilannons där det stog att dom var intresserad av min motorcykel !!

Sådana där icke spårbara SMS dräller in hela tiden. Inom 4 dagar från det man sätter in en annons om en bil på Blocket kommer dom med mer än 100% säkerhet om man har mobilnumret utsatt

varför tror ni Blocket numera säljer tjänsten "fakat mobilnummer" ?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Även jag fick nåt liknande från en "capt. matthew crow" där "han" ville veta mer om bilen o mitt sista pris men allt står i annonsen!

Självklart bedrägeri!

BMW - Beroende Med Wilja
gO
1.407
gOry
335i Touring
Man borde behöva knappa in en captcha code innan man kan kontakta säljaren via telefon eller mail. De skulle nog även stoppa många av dessa människor som har som hobby att surfa runt på blocket och maila så många de kan och sen aldrig svara igen.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Men bilen blev såld ändå..
Utsatt pris i Januari för en Opel cab.
Visst, ingen dyrgrip men ändå
Men så har man fått minst 20 mail som bjudit allt från 1000.- och uppåt.
Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Har inte folk lärt sig än? Det där är ju ingen nyhet...

BMW - Beroende Med Wilja
"Folk" säljer inte sin bil 2-10ggr. per år som vissa här ;-)
Ru
32
Runga
740iA -00
540IA -99
karenadele101231@gmail.com hörde av sig till mig för två dagar sen och ville köpa min bil.
Så här såg mailet ut:

Hello Friend,

I'm quite satisfied with the condition and price of 15,000Kr. I need to let you know that the shipping agent will be coming for the pick up as soon as the payment has been complete and approved by PayPal and the shipping agent will be the ones to help me handle all other necessary details to complete the deal when they get to your home address for the pick up.

So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account for the payment and if NO i will like you to kindly log on to www.paypal.com and create an account, If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company as soon as the Payment is completed.

I can't wait to hear from you..

Thanks and Best Regards.

Svarade då att det var pengar rätt i näven som gällde så då hörde jag inte något mer ifrån han.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.