|
|
|
|---|---|
|
Hej, Äntligen dags att pilla med riktig bil igen; i väntant på att 9-5an ska bytas mot en 540. Min sambo fick en 518 -94 av sin gudfar igår. Lite småfix men den ser fin ut. Det är två fel jag undrar över nu. 1. Låskolven till bagagen är intryckt och hänger på insidan. Det verkar inte vara någon skidlucka, det sitter nån typ av skiva för. Så min fråga är, är det plåt under hatthyllan precis som på E32? Hur öppnar jag enklast så att jag kan laga kolven och återmontera det? 2. Displayen till miltalet är stendöd, även till trippmätaren, vad kan det bero på? Det kan väl inte hänga ihop med att "lilla datorn" saknas, kanske det bara är den analoga klockan som suttit där? Med vänlig hälsning Magnus Finns det andra bilar än BMW!? | |
|
Löste problemen. 1. Lyckades dra i staget så att det gick att öppna. 2. I denna så sitter tydligen inte miltalen nere till vänster som det gjort i alla andra E34or utan den sitter i hastighetsmätaren. Med vänlig hälsning Magnus Lindberg Finns det andra bilar än BMW!? |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Alla E34-modeller med den "enklare" varianten av instrumentkluster har ingen Check Control display längst ner och odometern är placerad inuti hastighetsmätaren. Följande E34-modeller hade den "enklare" varianten av instrumentkluster 518i 520i 524td 525td 525tds |
|
Tack för upplysningen! Aldrig sett den tidigare. Med vänlig hälsning Magnus Lindberg Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.