AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.444

Audi A3, är detta ett bra pris?

M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Hej

Har ingen bra koll på Audi men är lite sugen på denna A3a. Däck sommar-vinter är bra, inga skador.

Länk

Vad tror ni, om jag får loss den för 130 000kronor är det prisvärt?

Mvh
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Lite lustigt att skriva "mycket bra skick" i annonsen när den är så solkig invändigt. Hur kan man lägga ut en annons med bilder på en så skitig bil?

MVH Christofer
Roffa1
Det ser ut som om det hänt en olycka i baksätet, barn eller hund. (frågan är väl om det luktar också;-) ser ju inte så trevligt ut...
Kolla skitansamlingen med lera bakom gaspedalen. (f.d svinbil)
En enkel rekond gör underverk på interiören. Vi har en A3 och tygklädseln är mycket lättskött. Dock är det slarvigt att inte städa ur bilen innan försäljning.

För 130 är den ett riktigt bra köp. Vi är mycket nöjd med vår 1.6 TDI, den är sjukt snål men bjuder samtidigt på fin komfort för storleken. Byggkvaliteten är bättre än något som Dingolfingfabriken släppt ifrån sig på många år...
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Jag håller med om att bilderna m.m. är föjävligt att lägga ut vid försäljning.

Jag är en riktig hemma fixar och gillar att rekonda bilar hemma i garaget. Det som är viktigt är om 130 är ett bra pris eller inte. Men enligt Kristoffer_L så verkar det ju vara så.

Finns även en röd på KVD nu, har inte gått speciellt långt...funderar på om man skall försöka sig på den innan man bestämmer sig för den vita.

Mvh

jo
78
jokso
320D Touring M-Sport -08
Kolla vad liknande kostar på internet och på bilpriser.se. Men det viktigaste är ju känns priset rätt för dig? Ibland kan det vara värt att betala lite mer för en fräsch bil.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Lite info från en föredetta A3 ägare hade en 07a.
Gick länge och var sugen på en A3 efter mycket så slog ja till på en 2.0T med DSG.
Var väldigt nöjd med bilen 1 tag kul växellåda med paddlar på ratten,200hk ganska skön att köra men komforten är faktisk ingen höjdare i denna bil då menar jag i motorvägs fart.
Så det är ingen långfärdsbil i mitt tycke bullrig mycket vägljud in i kupen.
Körde med 17 tum som det satt Nokian däck på.Hade samma däck på 1an men ej samma ljud in i kupén som jag upplevde i denna bil.
Fick aldrig någon positiv glädje känsla av denna bil som jag tycker man borde få vid ett köp
Så tröttnade rätt fort på denna bil inte vart det bättre när det upptäcktes konstiga bubblor i lacken på en del ställen hade dom på bakluckan dörr och på skärmarna bak och på insidan av 3 dörrar.Men där bubblade det i kittet i falsarna och inte lite kan jag säga.Hade dock tur att det inte rostade i det höga bromsljuset som är vanligt på dessa bilar.Var ner till Audi i Norrköping för en visning av bilen.Där framkom det att Audi blivit hårdare i sin bedömning av dom här skadorna i lacken (varför ?) antagligen är jag inte den första som råkat ut för detta och han trodde inte att bubblorna i kittet på insidan av dörrarna var nåt dom skulle göra någonting åt .
Jag skulle få vänta i ungefär 4 veckor innan svar skulle komma från dom.
Det tog 2 månader så ringde dom och sa att det fanns en arbetsorder på bilen men där ingick inte bubblorna i kittet på insidan av dörrarna.
Med ett litet leende på läpparna svarade ja att bilen inte var i min ägo längre.
Hade jag haft råd skulle denna bil skrotats men så är ej fallet o nu är bilen i någon annans stackares ägo.Kan bara tanka mej eller inte vart det börjar bubbla på nästa ställe på denna bil eller hur den kommer se ut i lacken efter ett par år till. En lite berättelse om min korta tid som A3 ägare.
Men så är det med alla bilar vissa får måndags exemplar andra inte.
Jag drabbades av 1 måndags ex kanske när det gäller lacken.
Det andra är bara hur jag upplevde bilen och den levde inte upp till mina förväntningar.

Det där är den bästa prutmån du kan ha att baksätet ser förjävligt ut, ner minst 5000 spänn.
du kan få hela bilen städad för en lax.

Men det förutsätter att den är bra maskinellt.
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Tack för alla svar.

Det blev en annan A3a. Fick en likadan som gått hälften för 137000, och betydligt renare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.