|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada bmw ägare. Jag har besikning snart och åkte in till verkstaden för att serva bilen lite men det visade sig att bilen har stora brister som måste fixas notan blev väldigt hög ungefär 7-8tusen skulle det kosta att köpa delarna som behövs. Nu undrar jag måste jag köpa allt detta från bmw finns det billigare ställen att köpa in dessa. Packning till oljefilterhållare Drivrem Krägningshämmare `vänster damask brusten` Lambadasond Vänster dimljus. Nu hade bmw stängt butiken men vad skulle dessa delar kosta att köpa in på ett ungefär hos bmw. Tacksam för svar | |
| oj ursäkta glömde nämna att det är till en e46 sedan -03 | |
| Låter ju inte som jättedyra delar du behöver så BMW rekommenderas. Annars Länk eller Länk | |
|
Lite diffusa "fel"... Är det packningen mellan själva filterhuset och motorn eller bara o-ringen i locket? Ny o-ring får man med oljefiltret och packningen till huset kan inte kosta så mycket mer än hundringen. Drivremmar finns det två av - en till ac-kompressorn och en som driver vattenpump och generator. Ingen av dem är överdrivet dyr och om det är en manuellt växlad bil är de ganska lätta att byta själv. Kostar ca 4-500kr/st Vilken krängningshämmare är det och vad menas med "damask"? Är det ett stag till krängningshämmaren i framvagnen, är de ganska billiga och enkla att byta - kolla under mekartips. Stagen kostar ca 350kr/st. Det sitter fyra lambdasonder på bilen, vilken av dem är det? Jag har en främre och en bakre sond (nya) liggandes (Bosch i org.kartong) som passar min bil - skall passa din också (skicka PM om du är intresserad). Främre kostar ca 2000kr och bakre ca 2500kr Vad är det för fel med dimljuset? Är det bara lampan så är det enkelt och billigt att byta. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk bra priser å de håller. bästa supporten också. BMW ownz |
|
|
Oj där ser man själv är jag mycket okunnig därför låter jag verkstad fixa problemet, Han skrev ner dessa anmärkningar och bad mig köpa in dom, Antar att bmw skulle fråga mig samma frågor som Johan b frågade. Får väl ringa killen imorn och ta reda på vad för exakt grejer jag behöver köpa in, Sedan undrar jag , Byte ut xenon lampan igår och idag funkar den inte, funkar lite då och då är det glapp något som ni känner till?. Om baklucke belysning är helt död även när man trycker in nya lampor måste man köpa ett helt nytt bakluckehandtag? angående dina lambdasonder jag hör av mig om jag inte hittar billigare.. |
|
|
tror ditt problem med lampan har med någon jordning i bakljuset att göra. ta loss kontaktena och kolla stiften noga. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.