|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en X5 4,6is -02 och det känns som att man får väldigt mycket bil för pengarna. Vill ha en snabb och sportig bil men där familjen även måste få plats. Har två små kottar i bilstolar där vår nuvarande 528i e39a känns alldeles för trång. Tacksam för synpunkter :) mvh/Dee | |
|
Hej En synpunkt bara: DYR!!! Både att äga, tanka, försäkra, skatten, service, mm....annars en kanonbil :)) Frasse |
|
|
Tjena Kör själv en 4.6:a och kan direkt säga att det är en bil att trivas med !! Har rullat en vinter med min och den var klipp stabil och trevlig att pysa runt i. Dock är dom inte helt billiga att äga :( Den vill gärna ha en del soppa och vanliga service sticker i lätt iväg då det ex är mycket olja i motorn (som alla bmw åttor) Försäkringen är något dyrare en 5-serien. Har under min ägande tid gjort följde: Insp 2 vid 10300 mil ca 10000 Bromsbyte runt om skivor och klossar ca 10000 Tankat ca XXX Stabstag 800 spänn ;) Bussningar i bakvagnen + fyrhjulsinställning ca 6000 Dörrlås i förardörren och hela lås armaturen till bakluckan ca 5000 Fördelarna om man har råd att köra den är Framkomlighet Körglädje 0-100 6.5 sec Motorljudet Komforten Utseende Får fortfarande mycket uppmärksamhet på vägen vilket ja tycker är kul Grymt fin inredning för att vara ifrån 2002 Utrustnings nivå Nackdelar Drar en del soppa Inte helt gratis att serva Relativt litet bagageutrymme för klassen Svårt att hitta ett fint ex Själv är jag sugen att byte mot en e61 5-serie då jag fått tillökning i familjen och vill köra något snålare.... men om inte detta hänt skulle jag nog fan aldrig byta :) Mvh Carl Min pärla Länk |
|
|
Hej! Man får enormt mycket bil för pengarna. Jag har bara haft min 4,6:a i ett par månader men är än så länge hur nöjd som helst. Inne i kupén är där väldigt gott om plats men bagageutrymmet är inte det största. Speciellt dyr att försäkra tycker jag inte att den är. Jag tycker att Calle Kula sammanfattar för och nackdelarna väldigt bra. Lycka till! Vänligen Fabio |
|
| Tackar, lysande summering. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.