AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.952

CSL- någon som har mer info?

Hej,

är ute efter info om denna M3 CSL Länk

Vet att det finns en tidigare tråd om denna bil, men slutsatsen jag drar av den är att det finns mer info som man inte ville lägga på forumet, men om nån vet mer än mig så får ni gärna maila mig eller posta här. Mail: caosander@gmail.com

Vad jag vet än så länge är att den först kom till Malaga från fabrik, sedan direkt till BMW handlare i england, därefter 1 ägare tills dess att den importerades av European Sportscars som sedan sålt den vidare till UCARS i Eslöv där den nu står.

Av böckerna har den servats väldigt ofta, finns stämplar, underskrifter och miltal från iaf 6 gånger, samt även MOT-test med mil angivelser och de verkar stämma. Den har andra fram bromsar och är inte konverterad från h till v.styrning

Är det bara fel pris eller är det nåt annat?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Googlade på chassinummret WBSBL95090JB98676 men hittade inget, det brukar vara positivt.

Priset känns rätt högt, men den kanske är värd det?

Mvh
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Den ser väldigt fin ut på bilderna.
Är det nån som har varit och tittat på den och har nån åsikt?
Har själv sneglat lite på den men tycker att priset ligger lite för högt på alla CSL:er.

Vänligen
Fabio
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Tittade på den igår, och måste säga att utseendemässigt så är den jäkligt fin.
Hittade små stenskott men de e ingen ny bil ju.
Kunde ej se en enda bula eller dörruppslag, men skall också sägas att den står bredvid mörka bilar och ganska nära.

Som sagt innan så har den andra typer av ok, bättre eller sämre??
Invändigt, mycket fin.

Pris på bilen 499, stämmer allt med servicar och krockfri så tycker i vart fall jag 440-450.

De kommer bli en samlarbil, så pengarna får du tillbaka, bara du äger den 10 år framåt.

MvH Micke
NeZaN
En fråga bara ang. CSL. Tror folket att Import vs. Svensksålt kommer spela någon roll i framtiden på dessa bilar? Jag skulle nog säga att det Inte kommer spela någon roll. Vad tror ni andra?

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Med tanke på att det bara såldes 8-9 st M3 csl i Sverige så tror jag de svensksålda kommer stå sig bättre i värde. Undrar om kungen har sin kvar? Den fick ju sig en kyss i en rondell för några år sedan..:-)

Frågar man folk som åker bana så är M3 csl i en klass för sig jämfört med vanliga M-bilar, förutom högre effekt och bättre väghållning så är den ju betydligt lättare!

MVH Peter
NeZaN
Oj då, ja då kanske det är en annan femma. Jag visste inte att det såldes så få i Sverige. Då lär de absolut stå lite högre i värde.

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Jag tycker att priset på bilen är för högt especiellt då man vet att ESC köpte bilen för drygt 350 000 kronor som sedan sålt den till Ucars som nu säljer den för 470 000.... Hygglig vinst kan man säga.
Pratade med säljaren och han var väldigt kaxig och att det var stort intresse för bilen. Vidare var den billig jämfört med andra CSL på Blocket. Javisst kanske, men dom andra för drygt 500 000kr har varit till salu i snart ett halvår som dom är helt felprissatta.

Kolla bara hur priste på andra prestandabilar har kollapsat, GT3or från 2004 för 380 000 kr.... etc.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Prislappen på bilen är 499 000:- enligt bladet som låg i rutan i söndags?
E de 469 eller 499? ja ja, går det så går det!
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Polaren har luskat fram att det faktiskt finns 11 svensksålda csl:er.

SECOND PLACE FIRST LOSER
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Priset verkar vara alldeles för högt, fortfarande till salu: Länk
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Ovanstående är mer prisvärd och garanterat i perfekt skick OM någon nu skulle vilja betala dem pengarana för en CSL.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Någon finare bil än Andreas hittar man troligtvis inte.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja han är en riktig superpedant Andreas:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.