|
|
|
|---|---|
|
Bagageluckan går inte att få upp.Reagerar inte på nyckel eller knapp. Tror att det blev dåligt monterat efter lackering och luckbyte.....Återstår någon specialåtgärd om någon vet?? Får antagligen "offra" ett bakljus kan jag tänka. Mvh Jonas B. | |
|
Öppna det genom "kliva in/snåra" dig in från baksätet & in i last/bakutrymmet. Troligtvis har något fastnat vid låsmekanismen. Funkade bra senast för mig =) - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Har du verkligen vridit hårt som fan åt vänster? |
|
|
Har testat ALLT tror jag. "joggat nyckeln" medan hjälp trycker på luckan.......mm Ska testa igen. Mvh jonas B. |
|
|
Har du provat & smörja det lite ? Hur känns låset (mekanismen) ? Troligen har den mekaniska styrningen vid låskistan "knasat ihop".. Annars kan du gå & köpa dig en beg. centrallåsmotor (denna motor/komp sitter någonstans i bakluckan, antigen vid vänster ir höger) på skroten för en billig peng. Annars kan du testa & spruta in lite CRC 5-56 i olika intervaller... Spraya - lås upp/stäng - spraya - lås upp etc. Till slut släpper skiten =) - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Gick att få upp med ett lirkande på nyckeln åt vänster samtidigt som man gungade på luckan. Det var motorn som var trasig. Hasso har en utmärkt bild på detta i sin blogg. Tack för hjälpen. p.s man har tillbaka att man smörjer bagagelåset även om man inte använder det med nyckel........Grafitfett är bra. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.