|
|
|
|---|---|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
men vilket h!"#&e det var! Hade köpt på mig helsvarta till mig själv som julklapp och skulle byta idag jag har inte tummen mitt i handen men i princip nollframgång efter 2-3 timmar med alla de möjliga verktyg för att få loss de gamla fick mig ur balans jag försökte få loss hela njuren njet,,omöjligt plastflärparna sitter som BERGET jag försökte dela på dom kromring och ribbor,,gick inte bra,, blev skador på kromringarna (ja,,listen men gummitätningen mot huven var borttagen) kaffepaus under moltystnad och undrande barn,, en vädjande fru att lämna in bilen,, gissa om det kändes bättre,,,NOT!! tröttnade till slut på att försöka få loss de gamla hela och använde våld de gamla offrades de nya var bara att trycka dit |
|
Gött att det löste sig! Du har skrivet en så klockren beskriving, tror det är många som känner igen sig över den frustration man ibland får när man ska mecka med bilen, Jag gjorde det i alla fall! |
|
|
Kanske finns nån som vet ett enklare o snabbare sätt att byta njurar än att gå den hårda vägen? Det man inte hinner idag kanske man hinner i morgon eller nån annan dag! |
|
|
Hej Nachtjäger! Känner igen situationen allt för väl;) Funderar på samma operation själv (kanske en valium innan dock...), vart köpte du gälarna? |
|
| Jo du tar bort plåten som sitter 10-12 torx skruvar. Klickar på fästena så är njuren borta. Tar ca 5 minuter TOTALT. | |
|
Tänkte precis säga desamma Har också haft bort dessa Men bäst att de får stå inne ivärmen först innan bänner o vrider på plast. Kul att de gick bra till slut efter nervpillet. |
|
| Bara att hoppas nu att den inte stöter bort de nya organen, vilket kan ske vid transplantation ;) | |
| Hehe den var bra | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
:) nästa operation är nytt kablage till bakluckan |
| Ajdå, nervsystemet i kläm.... ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.