AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.233

BMW 520i -85 Vägrar starta

To
60
Tone
520i e28 -85
Hejsan, jag har en BMW 520i från -85 som dog igår.

Dagen började med att jag körde en sträcka runt 3 mil (motortemperaturen låg mittemellan kall och varm) och stannade till vid en mack.
Sedan gick jag ut och satte mig i bilen, jag startade den och den gick igång som vanligt (tar ungefär 1 - 2 sekunder att starta den kall) och den gick igång på tomgången men sedan efter ungefär 5 sekunder så dog den och jag försökte starta den igen men icke sa Nicke.

Jag gick ut igen och väntade ungefär 5 minuter innan jag försökte starta den igen, nu gick den igång på och autochoken for i (motorn hann bli lite kall) men bara efter nån sekund så dog den igen, och efter detta har jag inte lyckats fått den att tända igen..
Fick bogsera hem bilen till parkeringen.

Det jag märkte var att precis innan jag kom till macken så ryckte den till lite men jag tänkte inte så mycket på det.

Jag märkte även att jag hade en spricka i en gummislang som verkar komma från luftfiltret.

Här har ni bilder på slangen som har en spricka i sig, stor nog för att komma in luft och damm.

Länk

Länk

Har även en fundering på vad detta är för kabel som är lös.

Länk
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Fina bilder du tagit, men jag skulle satsa på ett nytt
soppafilter.

Mvh Jonas B
To
60
Tone
520i e28 -85
Har ett nytt soppafilter liggandes som jag skulle byta men hade den bara uppallad på pallbockar och det var rostiga skruvar och slangklammer så jag lyckades inte få lös det gamla så det blev inte av.

Men tack för tipset, hoppas det är nått enkelt..

Älskar min BMW :((
To
60
Tone
520i e28 -85
Hittade nu felet, det var en kabel som inte jordade riktigt, vet ej vad kabeln gick till men när jag satte fast det ordentligt så startade bilen :D
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Härligt, grattis

Mvh Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.