|
|
|
|---|---|
| Kan larmet gå igång pga av kupevärmaren? Någon som råkat ut för detta? | |
| Nej. Stäng av kupésensorn och se om det blir skillnad. | |
|
Jodå, larmet kan visst gå igång av kupévärmaren, har haft det problemet i två bilar under mina uppväxtår hemma. Den ena bilen var en E39 med originallarm vars kupésensor var lite väl känslig. Avaktivering av kupésensorn vid låsning löste problemet. /Masten |
|
| Ok. Får väl se om det händer igen, i så fall får jag väl stänga av larmet i bilen, trodde dock den bara reagerade på rörelse, kan inte se hur en kupe värmare kan påverka larmet då. | |
|
...tja propellern i värmaren rör sig väl ganska mycket....och dessutom har jag märkt att luftströmmen kan sätta lätta saker som ligger i kupén (t ex papper eller plast) i rörelse och det kan i sin tur trigga rörelsedetektorn. Dessutom kan värmaren stå och "vobbla" lite om den står ostadigt och då fortplantar sig rörelsen ut i sladden som kan röra sig en del... Så visst kan en kupévärmare utlösa larmet - har gjort det några gånger i E46:an och då har det hjälpt med att ta bort lösa saker som kan röra sig och ställa värmaren lite stadigare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Finner det fortfarande märkligt, då jag inte har några saker lösa i kupen samt att kupe värmaren sitter fast monterad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.