AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.613

Larm pga kupevärmaren?

Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Kan larmet gå igång pga av kupevärmaren? Någon som råkat ut för detta?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Nej. Stäng av kupésensorn och se om det blir skillnad.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jodå, larmet kan visst gå igång av kupévärmaren, har haft det problemet i två bilar under mina uppväxtår hemma. Den ena bilen var en E39 med originallarm vars kupésensor var lite väl känslig. Avaktivering av kupésensorn vid låsning löste problemet.

/Masten
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Ok. Får väl se om det händer igen, i så fall får jag väl stänga av larmet i bilen, trodde dock den bara reagerade på rörelse, kan inte se hur en kupe värmare kan påverka larmet då.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...tja propellern i värmaren rör sig väl ganska mycket....och dessutom har jag märkt att luftströmmen kan sätta lätta saker som ligger i kupén (t ex papper eller plast) i rörelse och det kan i sin tur trigga rörelsedetektorn.
Dessutom kan värmaren stå och "vobbla" lite om den står ostadigt och då fortplantar sig rörelsen ut i sladden som kan röra sig en del...

Så visst kan en kupévärmare utlösa larmet - har gjort det några gånger i E46:an och då har det hjälpt med att ta bort lösa saker som kan röra sig och ställa värmaren lite stadigare.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Finner det fortfarande märkligt, då jag inte har några saker lösa i kupen samt att kupe värmaren sitter fast monterad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.