AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.568

Nån mer än jag som tycker att det här verkar vara ett bedragningsförsök?

Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Från Matthew Crowe

Hej,

Mitt namn är CAPT, Matthew Crowe. Jag vill köpa ditt fordon. Vänligen
komma tillbaka till mig med din sista pris. Mycket urgent.You kan
kontakta mig på min e-post adress: capt.matthewcrowe01@gmail.com

bästa hälsningar

Matthew Crowe
capt.matthewcrowe01@gmail.com

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

From Matthew Crowe

Hello,

my name is capt,Matthew Crowe. I want to buy your vehicle. Please get
back to me with your last price. Very urgent.You can contact me on my
email
address:capt.matthewcrowe01@gmail.com

Best regards

Matthew Crowe
capt.matthewcrowe01@gmail.com
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Yepp. En ifrån mitt jobb har fått liknande mail. Jag får nuförtiden alltid något konstigt sms på engelska varje gång jag annonserar bil på blocket nuförtiden. Bara att ignorera.

///Kebabkungen
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Yepp, en klassiker!

----
BMW CS #6212
Det som händer är att visst han skickar över pengarna via tex paypal eller liknande kan ske tom direkt till ditt konto och du skickar iväg bilen och 3 dagar senare är pengarna borta från ditt konto. Detta pga att han använt ett stulet kort, konto med inte tillräckliga resurser osv osv.
Så skit i han.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Skulle man inte kunna samarbeta med polisen och sätta dit dessa jä... människor
Ringer man polisen har de inga resurser men att stå i nerförsbackar och ta lastbilar finns hur mycket resurser som helst
Blir så trött på dessa människor som vill lura till sig pengar bilar som vi andra betalar med surt insparade jobb

Ha deT
me
95
mevvan
BMW X5 3.0D xdrive 2009
Det är som sagt en klassiker drabbat mig med. Iförsig så ville han att jag skulle skicka 10000 kr för att han ska kunna betala dem som ska "hämta" bilen. Sen i sin tur så skulle jag få tillbaka mina pengar när bilen "hämtas" så det är 100% scam!!

De normalt också att dem annonserar själva på blocket att de säljer en bil. Men den ska skickas från säg England. Då vill dem alltid ha lite pengar överförda i förskott och där blir man lurad. Har sett exakt samma sorts scam annonsera här på powerbörsen.
jo
78
jokso
320D Touring M-Sport -08
hehe många sätt att luras på. Ett är att han skickar en check till dig som du ska lösa in på forex eller liknande, Men för att kunna få ut pengarna måste du göra en liten insättning själv. När du gjort det WOPS!! du får inga pengar.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.