|
|
|
|---|---|
|
Jag har en del små stänk av vad jag tror är polermedel på baksidan av ryggstödet på förarstolen i min bil, inte så snyggt med vita prickar på svart skinn. Någon som har några tips på vad man kan göra för att få bort fläckarna? | |
|
Kemisk ren bensin funkar bra på skinnskor. Har du provat med enkla medel såsom diskmedel ? |
|
| Bensin känns väl lite aggresivt? Har torkat med diskmedel och vatten utan resultat. Kan man använda outspätt diskmedel? Eftersom fläckarna är väldigt små kanske man kan använda topz? | |
|
Funkar bra på fina läderskor iaf. Har du provat läderrengöring ? |
|
Roffa1 |
Testa med "Gliptones Conditioner" den tar bort ALLT både smuts o färg;-) |
|
Kan oxå rek Gliptones Conditioner ,precis som Roffa Här beställer jag...billigast o snabb leverans Länk Skinnimpreg gör jag 3 ggr/år/säsong,men då har jag en cab skinnet blir grymt bra..luktar gott,fin lyster m.m Länk |
|
|
Nu är problemet löst. Gick på fläckarna med topz och rengöringsmedel och torkade genast av hela ytan med vatten. Smorde därefter in med BMW´s lädervårdskräm. Ska nog testa Gliptone, det verkar bra. |
|
| Grattis att problemet är löst! Vad tog du för rengöringsmedel? | |
|
Har beige skinn och använt Glipstone men förar stolen har mörka fläckar och har provat med Glipstone gick ej bort. har även provat leather master ink remover och ett starkare medel från leather master inget resultat. Som tur är syns smutsen bara när sätet är fuktat. Jag tvivlar efter detta på alla filmer man ser när skiten försvinner. Känns inte heller bra att sätta på färgpigment innan man har rengjort allt. Tips mottages. |
|
| Samma problem här :( får ej bort fläckar, spelar ingen roll vad man gör. T röd kanske? (Ljust skinn) | |
|
Gå till en bilrekondare.De brukar ha medel som fixar problemet!Experimentera inte med fläckar själv,det kan gå riktigt illa så det blir svårt att återställa eller helt omöjligt... Skinn är dyrt,var rädd om det! Kör man för fort så hinner ingen se bilen;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.