AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
6.785

Åsikter BMW 530xd Touring

Hej!

Vad tror ni om denna: Länk
Den har ju gått en del och närmar sig snart 20tmil tyvärr.
Samt jag vet inte om jag skulle behöva 4-hjulsdrift.
Tycker den har den utrustning och färgkombination som jag söker.
Vad tycker ni saknas i utrustningsväg ?
Priset då ? Om man skulle få den till nettopris vore det intressant men det går ju inte som privatperson.

Mvh Ubbe
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nettopris? Det vill du definitivt inte köpa för eftersom du då får betala svensk moms, som är 6% högre...

Jag tycker bilen ser hur fin som helst ut. Min har gått 16' och den är i bättre skick än nån bil jag haft tidigare med halva mätarställningen.

Det enda du väl egentligen riskerar är att behöva byta partikelfilter på bilen. Brukar vara dags vid 20-25 tusen mil.

Jag skulle själv inte köpa X-drive om jag absolut inte behövde det. Det är inte värdehöjande på nåt sätt för de flesta BMW-förare och drar ner prestandan och upp förbrukningen.

-------
//Lövet
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Shit vilken spec!! Köp. =)
Ja det jag menar med Nettopris är om man fick den för 16.800 € utan att sedan betala någon moms.
För 20.000 € tycker jag man borde hitta en med ca. 10tmil.
Och som sagt är jag lite tveksam till x-drive.
Men kunde ju kanske iallafall höra vad de har för pris vid export.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Men det är ett låtsaspris. Momsen slipper du aldrig undan, inte ens företagare "slipper" momsen på personbilar, bara på pickuper i Sverige.

Några 16'€ lär du aldrig få bilen för.

-------
//Lövet
Nej jag vet att jag inte får den för några 16'€ men det kunde ju ha stått t.ex. 17.800 (Gross) och 15.000 (Net) då hade det varit mera intressant.
Men kanske man kunde få den för lite under 19'€ nu iallafall.

Hur är det då t.ex. med en annons där det står 17.500 Netto i texten ex. denna Länk säljer de den för 17.500 € då utan att man måste betala någon moms ?

Sen finns det ju de som endast har ett pris ex. Länk då vet man vad som gäller som utgångspris.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Som privatperson är det bara brutto som gäller. Aldrig netto.

-------
//Lövet
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ahhh, när en tysk firma nämner "Voll" då är det verkligen "voll"... - kunde de inte trycka in mer utrustning än så i bilen?!? ;o) Måste ju ha tagit byggarna i München/Dingolfing en extra dag bara för att trycka in allt...

Förstår att du blir frestad, bilderna ser ju minst sagt tilltalande!

----
BMW CS #6212
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Narvselius:

Den silvriga är verkligen VOLL :-D Love it ;)
Mmm.. man är nog lite frestad.
Men tror det ändå blir att vänta och hoppas på man hittar en med likvärdig utrustning men utan x-drive.
Någon som har erfarenhet av handlarn?
Vad anser ni annars om handlarn?
Dom ville iallafall inte svara på mail, fick följande till svar när jag skicka iväg ett mail och frågade allmänt om skick och lite övrigt:

Good day, Mr. Urban,

I got your email of course we sell on Export. Please call me. No email
please.

greet
Reza

Tydligen en mindre firma med 28 bilar.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Köp! Om bilen är vad den verkar vara så kommer du att bli fantastiskt nöjd.
xDrive är en helt fantastiskt företeelse, bland det mest positiva jag överhuvudtaget har upplevt under mina 34 år som bilägare. Fördelarna är så stora så de eventuella små nackdelar som finns är försumbara, enligt min egen erfarenhet. Jag skulle uppriktigt bli MYCKET förvånad om du inte skulle komma att dela min åsikt sedan du fått egna erfarenheter.
Jag är nöjd med bränsleförbrukningen på min -06 och "din" -07 LCI är dessutom snålare.
Sök och läs gärna mina övriga inlägg i ämnet.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
FinnUbbe - ganska vanligt i Tyskland fortfarande; mailkontakt anses lite oseriöst, så man vill ha en personlig kontakt. Är du intresserad av bilen - ring!!!

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.