|
|
|
|---|---|
|
Vilken motor skall jag trycka i? Är det några problem på SBP efteråt? Är det några särskilda problem att sätta i en 325:a motor? Måste jag byta växel låda på nåt av alternativen? / Jonte | |
|
Sätt i en 325 motor.Nej du behöver inte byta växellådan då alla m20 blocken är lika förutom då borrningen. hjorten |
|
|
Så länge de inte märker nåt på SBP är det inga problem... undvik annat luftfilter, fjäderbensstag o dyl... de tyckte min 320 ;) gick bra..... 320 lådan passar men den är klenare än 325 lådan o ska du byta låda måste du byta mellanaxeln eller korta den o inte nog med det 320 diffen är betydligt klenare än 325'ans... Enklast är att köpa en 325'a direkt med abs, servo, elhissar m.m. |
|
|
Bilprovingen. Ser ingen skillnad. Min gamla e30 87:a 320 byggde jag om för ca 6 årsen besade den helt utan problem, Trots max portad topp 288graders kam å extaktor. Lite rulig tomgång var den nån som sa. |
|
| Tungt när det går för fort ibland motorn var byggd på en 2,5 | |
|
Vad kostar en 325 motor då? Hur länge håller orginal växel lådan då? Bra att det inte e några problem med SBP. Men jag har hört att det e problem med databoxen? E det sant? Har nån haft det? / / Jonte |
|
| hmm | |
| . | |
|
En motor måste du väl hitta på skroten?? Pris allt från 1000kr och uppåt,helt beroende på skicket?Jag köpte en hel 323:a i höstas som var tänkt som banbil med båge och massor med delar för minst 15000kr och det satt en 2,5lit motor i den.Gav 5000kr för rubbet,ibland har man tur :)Vad gäller databoxen har jag hört att det bara ska vara att byta mot den från 325:an.Men det finns väl länkar här på forumet om det. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.