|
|
|
|---|---|
|
Då är min nya Hardtop på plats. Passade fint och var lätt att montera. Det jag har problem med är i bakkant. Där sitter Hardtoppen väldigt högt opp från karrossen. Säkert 2-3 cm. Det är tätt pga denna kraftiga gummilisten, men ser märkligt ut. Bakluckan tar också i glaset på Hardtoppen. Är detta vanligt eller är det en justeringssak? Hardtoppen är begagnad och orginal, så den bör vara tillpassad riktigt tycker man. Ser också att värmekablarna inte fungerar i rutan. Saknas det ev nån kabel eller säkring? Tacksam för svar! Mvh Hosse | |
|
Den skall gå att justera i höjdled, är säkert oxo så att kopplingen inte får kontakt pga höjden och då fungerar inte värmeslingan Hittar inte hardtopinstruktionen just nu men googla lite så hittar du den säkert alt kontakta bmw Lycka till! |
|
|
Thanks! Fick justerat ned den en bra bit. Tyvärr tar bakluckan fortfarande i bakrutan. Hur kan det vara så när allt är BMW orginal? Det står i och för sig Webasto på Hardtoppen, men det är väl BMWs ändå? Mvh Hosse |
|
| Ingen som vet om det är BMW original om den är märkt Webasto? Låter som 3:e-partstillbehör är min spontana tanke. Jag letar själv hardtop och vill veta hur den ska vara märkt. | |
|
Jodå, Webasto är original. /Masten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.