AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.454

Min bmw 528 dödar batteriet när jag vrider om nycklen

Hejsan har tidigare haft problem med bilen bytte då till ett annat batteri. Beskrev problemet i denna tråden Länk
Bilen har fortsatt krångla.. När batteriet är ny laddat startar den utan problem sen om man stänger av den och ska starta igen tvär dör batteriet och all el försvinner.
Då är de bara plocka ur batteriet å ladda det igen men räcker bara till att starta bilen en gång sen händer samma sak igen den tvär dör.
Någon som har någon aning om vad detta kan vara ?

MVH
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Bytte till annat batteri, innebär det annat som i nytt med rätt strömstyrka och att det är friskt? Känns som det inte riktigt är så :) Minns inte riktigt, ett tag sen jag hade E39 men har för mig att du bör ha iaf 85Ah-batteri.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har du kontrollerat att den laddar korrekt? Mät spänningen över batteriet med motorn igång. Då bör den ligga på minst 13,7V.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Se till att alla anslutningar sitter tajt på batteriet samt i karossen och vid startmotorn. Samt se till att ha ett helfräscht batteri.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
låter precis som samma fel jag hade på min dra åt anslutningarna på batteriet. har funkat hur bra som helst på min sen jag gjorde de :)

mvh richard
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Köp en sådan "batterimätare/termostat" från biltema för ynka 49.-. Den kopplar du bara i cigg-uttaget & i displayen visas aktuell batterinivå. Praktisk

- Bayerische Motoren Werke AG -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.