|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett stoort problem med min bil som är en 535 av 90 årsmodell. Den stryper sig helt o hållet på 6250 varv och man kommer inte förbi det varvet hur jag än gör. Bilen är chipad så det är inte övervarvsskyddet som går in....Har testat boxen o chipet i en annan 535a och då funka det perfekt så det är inte chipet och boxen där är fel på. Jag har bytt ut följande: Luftmassemätare,rotor,fördelarlock,impulsgivare på vevaxlen framtill,kablen från tändkablarna till impulsgivaren. Hoppas det är någon här som kan hjälpa mig med detta felet på min bil. Mvh Petra Petra | |
|
Finns det verkligen någon anledning att varva mer? Tobbe |
|
|
Bara en undran, hur har du mätt varvet, går du efter varvräknaren eller har du använt instrument? Det kan inte vara så enkelt att varvräknaren visar fel så övervarvsskyddet trots allt går in? Always Diesel |
|
|
Har bara gått efter varvräknaren.Man hör att det inte är övervarvsskyddet som går in... Det är precis som man stänger av bensinpumpen. Petra |
|
|
Varvtalsregulatorn försvinner väl inte bara för att den är chippad?? Har jag fel?? Johan |
|
|
6250?? När blir den röd på mätarn då? 6500 eller nåt sånt?? Har en 735a varvar aldrig den över 5000rpm... finns ingen andledning hamnar alldrig under effekt sparken vid 3500-4000rpm ändå?? Så varför bry sig... |
|
|
hamnar alldrig under effekt sparken vid 3500-4000rpm efter jag växlat alltså... |
|
|
NEJ varvtals regulatorn försvinner inte helt men den flyttas till 7000varv! Som den brukar göra när man chippar en bil....O tävlar man med sin bil så har dom varven jag inte kan varva stor betydelse... Men ni här brukar visst inte tävla med era bilar eftersom ni säger att det inte finns anledning att behöva varva mer än vad jag redan gör. Petra |
|
Deliq |
Det är inte så att dina ventilfjädrar börjar bli slitna ? Kan ge liknande symptom. M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
Hmmm okej. Ska helt klart kolla upp det. Tackar för svaret. Petra |
|
|
Listar lite möjliga fel: Dåliga spridare Dåligt bränsle tryck Dåliga (svaga) stift Taskig kam eller kamvinkel (finns stora toleranser std) Dåligt bränsle typ Qstar Läkage i insug trögt avgas sys (om du har kat kan den sätta igen tom "smälta" ihop. Detta är basrat på egna erfarenheter Inget skit snack alltså Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.