AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.177

Motorhuv, får inte upp... hur fasen gör man nu :)

Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Tjena.
Ställde bilen i garaget på kneget idag, anslöt min C-TEK laddare och sen drog igen huven... men problemet verkar vara att huven inte stängt helt korrekt på den sida som strömkabeln sticker ut till EL-uttaget, vilket gjort att den stängts riktigt på ena sidan av huven, och inte klickat i helt på den andra sidan.

Nu får jag inte upp huven alls via "knappen" under hjälarna... hur fasen gör man nu?! :) Har visserligen inte brukar våld el liknande, hade inte riktigt ork att bry mig imorse när jag ställde den där, men ja kan ju inte ratta runt i kärran med en laddar löst hängande i motorutrymmet, och en strömkabel utskickande i fronten :)

Någon som har något smart knep? El vet lite mer ingående hur lås-anonrdningen fungerar på huven till en X5'a?

Stort tack för allas hjälp i detta ärende
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
be en vän trycka ner huven samtidigt som du trixar lite.. känns lite som något av låsen kan hamnat i spänn om en sladd ligger klämd mellan huv och kaross..

bara en tanke :-)
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Ja, de kanske kan lira... för just exakt så är det... nått av låsen är inte helt okay låst längre...
Bra tips, får prova det helt enkelt :)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Glöm inte att dra ur kontakten först bara, innan någon trycker på huven med kabeln emellan... Kan bli tråkig stämning annars.. :-)
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
True that :)
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
varför skulle du påminn... eller ja, självklart måste du dra ut kontakten först!

8-)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Du har väl även provat att dra i reglaget inne i kupén? Vet inte hur X5:ans låsning är, men de två på sidan brukar väl vara huvudlåsningarna som öppnas inifrån och en säkerhetsspärr i mitten som man manövrerar med spaken i grillen?
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Nåååå....?
NeZaN
Precis som till tanklocket så ska det väl även på motorhuven finnas en nödöppningssprint som man kan dra i? Vart den finns exakt vet jag inte men bör ju helt klart finnas även där!

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
NeZaN
Ingen sprint, jag menar självklart en vajer med en ögla!

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.