AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.266

BMW 520i E39 stereoproblem.

J0
2
J00P
520i -97
Hej.

Har skaffat en 520i och märkte snabbt att stereon inte fungerar som den ska. Hur jag än gör så får jag inte ljud till framhögtalarna. Bakhögtalarna fungerar utan problem. Har provat med med balance- & fade-knapparna utan att lyckas.
Jag var på MDS så han kunde titta på det. Visade sig vara stereon det är fel på för han provade med en annan och problemet försvann. Nu har jag satt dit en Pioneer CD & MP3-spelare men vill så gärna ha kvar originalstereon. Har plockat isär stereon men det finns inte mycket att göra däri. Någon som vet vad felet kan vara? Någon lösning på det hela? Tacksam för alla svar.

Vänligen
J00P
J0
2
J00P
520i -97
Problemet är löst nu.

Det sitter Parrot i bilen med en massa kablar bakom stereo-panelen. Parroten var kopplat till stereon tidigare och det var den som orsakade problemet. Kopplade stereon, business CD, direkt till original uttagen och alla högtalare fungerar nu. Hur glad som helst! Ska försöka koppla Parroten sen igen och testa så att högtalarna fungerar normalt. Parroten kan ju spela upp musik från USB-minne har jag för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.