AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.647

E61 inbyggd telefon och växlare

Hej.
Har en E61 med en trådlös telefon i armstödet. Jag kommer aldrig använda den då man inte kan ha 2 sim kort för samma abb. och tänker då inte skaffa ett kort enbart för bilen. Så min fråga är kan jag använda bluetoothen för att koppla ihop den med min iphone (har provat att gå in i inställningar för kommunikation och dr finns det en flik för bluetooth men de hittar inte varandra däremot kunde jag koppla bilens telefon utan probs). Eller kan jag byta ut den hållaren och stoppa in en hållare för iphonen istället och synca luren på den vägen istllet? Vad har jag för alternativ?

Sen så har min cdväxlare fastnat, jag får inte ut den och den försöker hela tiden läsa nån skiva som ligger i.
me
95
mevvan
BMW X5 3.0D xdrive 2009
Vet inte till hundra procent om detta fungerar men tror det.

Länk

ring BMW och fråga annars om det är plug n play

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Man kan ha två kort till samma abonnemang, kallas tvillingkort. Det är kan dock vara lite klumpigt ibland då man t ex hos Telenor måste ringa ett kortnummer varje gång man vill byta vilket av korten som är det som ska ta emot samtal. Funkar dock att ringa ut på båda utan att behöva ändra något. När jag hade ett sådant i min fd E39 så var kortet i bilen i kontokortsformat vilket gjorde att det inte gick att få över hela adressboken utan man fick lägga upp de mest förekommande manuellt i bilen.

___
//Ulf
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Du har Telephone Professional, vilket är sämre än Business, då man måste använda bilens inbyggda enhet/lur, dvs extra simkort. Bluetooth i bilen används endast till bilens egen lur och du kan inte koppla in andra enheter.

Med Telephone Business (har jag för mig den heter), har man ingen lur, men man kan ha en hållare i armstödet. Här kopplar man upp sin egen telefon och telefonboken synkroniseras till idriven. Alltså mycket smartare.

Om du vill byta, får du byta bluetooth modulen samt koda om bilen.
Låter dyrt.
Idioter som köper bilar med integrerad telefon.
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Jag har haft dubbla som till samma abonnemang, fungerade så att det första ringde inställt antal signaler på ena kortet och sen på det andra. Funkade perfekt.
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Jag har också extrakort i min biltelefon som samtal kopplas till efter 4 (ställbart hos telia) signaler...

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Har ett företagsabonnemang. Måste fråga ifall det är ok att ha tvillingkort.

Vad säger ni om min cdväxlare som är fast?
me
95
mevvan
BMW X5 3.0D xdrive 2009
Kanske inte den bästa iden men den funkar :) Linda lite tyg runt en platt skruvmejsel. Och hjälp den komma ut genom att "trycka upp den" det funkade iaf för mig på min gamla bil :) nu har jag dock ingen cd växlare!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.