|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är inne på att köpa en e60 men då vi ska få vårt första barn så undrar jag om det är någon som har e60 och små barn? Hur går det med barnvagn mm mm..? Eller måste jag köpa en kombi?(vilket jag vill undvika in i det sista) mvh | |
|
Det blir alltid lättare med en kombi, men det är absolut inget du måste köpa. Vissa barnvagnar är modell Större och kommer inte passa, men har ni inte köpt en ännu så ut och prova med de som du och hustrun tycker verkar vara vettiga och se om de passar i en E60. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ut och prova, prova prova.... Och tänk inte att "men det går ju bra bara man plockar av ett hjul" Visst en gång kanske, men när det blir flera ggr varje dag så ångrar man bilköpet. Tänk också på om inte bilen har nyckelavstängd airbag så kostar det 8000-10000 att fixa om man vill ha någon person under 140cm längd i framsätet. |
|
|
Jokso: Jag har haft både E61 och E60 med ett barn, och E60nfunkar alldeles utmärkt. Köper man dessutom en vagn som passar bilen, så är det än lättare - vi hade en stor Emmaljunga och det var inga problem i E60n. Dessutom så slipper man ju se bagaget.. vet inget fulare än bilar som är fullpackade. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Med det användarnamnet åker man väl S-klass...;)) | |
| Lloyden vilken bil skulle du då kört. ;-)) | |
|
LLoydan måste ligga lågt ett tag så S-klassen får bytas mot något diskret, ;) Nä men vi ska åka o prova nu i helgen, frugan vill ha en X5 eller X3 men jag tycker att X5 blir alldeles för dyr och x3 tycker jag är alldeles för ful tyvärr. Har inte köpt barnvagn men tittar på en "emmaljunga mondial duo combi" |
|
| Är den inte större än Emmaljunga Cerox Duo så är E60 alldeles lagom i storlek. | |
|
Jag slår gärna ett slag för E61:an, som den kombientusiast jag är, men med de behov du har jokso så kommer en E60 passa som handen i handsken. Lycka till med provandet! ---- BMW CS #6212 |
|
|
E60 fungerar utmärkt som familjebil. Har tre barn mellan 5 och 11 år. Köpte bilen 2006 när den yngsta fortfarande använde barnvagn. Jag är dessutom en skidfantast och åker varje år ner till Alperna med hela familjen inkl skidutrustning och har aldrig känt något behov av en kombi/touring. Har i år bytt till en F10 och självklart ingen kombi/touring. Jag vet ingen annan bil som kombinerar både körgjädje och familjetransportör så bra som BMW 5-serier, varför denna bil är det naturliga valet för mig under den rådande familjesituationen. |
|
| tack för er hjälp, Vi ska nu i helgen åka till vår lokala BMW och prova oss fram lite. Om e60 passar så har jag hittat en snygg 535D som en kille på autopower säljer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.