AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.494

Härligt med "fri" fart..

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Bara ut och högfarts testa bilen.
Länk

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Underbart:
"...är inte det samma sak som att tillåta att köra för fort?
- Jag tycker inte det. Det är fortfarande förbjudet, men det är bara det att vi inte straffsanktionerar det. "

En samvetsfråga alltså..
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Bara ut o gasa hehhe
Originalartikeln:
Länk

Polisen är lite komisk i sina uttalanden hehe
Om någon av dom etablerade politiska partierna skulle föreslå fri fart på vissa motorvägssträckor och sänkt skatt, med tex 1:-/litern på bensin och diesel, skulle dom helt säkert vinna många röster.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Det skulle dom garanterat göra, vore det optimala inför nästa val.
Men hur länge skulle dom kunna hålla det? klimatmålen skulle ryka helt åt hel*ete rent åt sagt. Vilken enorm ökning av koldioxid-utsläpp det skulle leda till. EU skulle se rött! :)

Annars så tycker jag polisen ska hålla sig ifrån dom stora motorvägarna sålänge de inte handlar om rena vansinneskörningar.
Kan hålla sig till framförallt 30,50 och 70-vägar där dom stora olyckorna sker pga för höga hastigheter. Även 90-vägar då.
Körde dagligen ett par månader i Halland där det är 120 och vid gles trafik brukade det gå undan rätt bra. Kul att se mammor med barnstolar i 150-160km/h, Sverige behöver släppa loss lite ibland känns det som :-)
"Däremot finns alltid risken att bli rapporterad för vårdslöshet i trafik."
Med andra ord borde man kunna åka dit som vanligt om man kör fortare än kanske 150km/h
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.