|
|
|
|---|---|
|
allt fungerar då man vrider på tändningen, men vrider man för att starta så händer inget, det klickar inte ens. har hört nåt om att det klipper strömmen på batteriet eller något liknande vid krock? det sitter en liten låda eller vad man ska kalla det på + kabeln på batteriet. den grova kabeln glappar ca 5mm fram och tillbaka. har en bild men vet inte hur man lägger upp. har den nåt med saken att göra? tack på förhand! | |
| Vad menar du med låda? Menar du den röda (tror jag) täckkåpan över + polen. Den är bara att lossa i så fall så ser du om batterikabeln sitter fast ordentligt. | |
|
Har airbagen löst ut? Vet från en kollega (som hastighet hittade ett rådjur på körbanan) att då kan inte en ny Volvo köras vidare utan måste bärgas bort. Vet inte om BMW har samma sak. En lite märklig funktion tycker jag. Jag kan förstå om man vill begränsa farten med utlöst airbag men att helt stänga av motorn då airbag löst ut är inte bra. Säg att bilen står mitt i vägen efter olyckan - då kan man inte ens köra den till sidan av vägen. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
airbagen är utlöst ja. det verkar vara den där säkerhets brytarn eller vad det heter som sitter på + polen som är utlöst. det går ingen ström genom den. kostar 4000kr på bmw! undra om det går att koppla förbi den eller få tag i en begagnad? |
|
| Finns säkert massor med sådana på skrotarna. | |
|
Dieslar brukar ha en mekanisk nödavstängning som utlöser vid krock och om bilen "voltar" för att stänga av dieseltillförseln så att motorn stannar. Dessa nödavstängningar brukar man behöva återställa manuellt. Kolla i din instruktionsbok om det står något om detta! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.