|
|
|
|---|---|
|
Min bil slutade helt plötsligt att gå en endag, eller den gick inte igång på starten utan bara om man rullade.. tänkte det är lika bra att fixa allting när man endå håller på så detta är vad jag har gjort Ny kamaxelgivare och vevaxelgivare Ny toppacking och nya ventiltätningar Nya pinbultar Nu när jag ska ha igång bilen igen så går den väldigt dåligt på tomgång på fullgas går den precis som den gjorde innan.. Har kollat och den går inte på 4 5 6ans cylinder på tomgången har testat bytt spridare stift och tändspolar men inte gjort nån skillnad Har bra komp i alla burkarna Har kört datorn på den men inga felkoder kommer upp nu har jag inte den aldra senste uppdateringen men nånting tycker jag den ska säga iaf Nån som kan ha en aning om vad mitt problem kan vara ? | |
|
Har du gnista? Kolla jordningarna? |
|
|
japp är därför jag har bytt tändspolar stift och är bara på tomgång han inte går riktigt, är jag ute och gasar går han precis som vanligt förutom på låga varv då |
|
|
Kan vara tomgångsmotorn som sitter vid spjällhuset i - vet inte om den genererar felkoder... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kan den göra att den drar mycke soppa också ? för det har jag glömt skriva att den gör |
|
|
kan jag på nåt vis kolla om det är tomgångsmotorn ? eller måste jag ha en ny för att testa ? |
|
| bara för att du byter tändspolar och stift bhöver de inte betyda att du har gnista. hade det problemet på en bil att den gick på halva på tomgång men efter att jordat om motorn så gick den på alla igen. | |
| Ska kolla.. Men 4 5 6 har varken mer eller mindra gnista om man testar att plocka upp dom och köra på starten | |
|
Det va lika dant för mig rev i allt hade ju gnista på alla men inte tillräckligt stark. Man såg ingen skillnad på gnistorna |
|
|
Har en bit till bilen men ska testa så fort jag blir ledig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.