|
|
|
|---|---|
|
Tja! Efter att ha konstaterat att utyrmmet i vår 320d E91 räcker till för tvillingar och vi endast behöver en liten takbox, tänkte jag idag ta reda på vad som gäller egentligen för passagerar airbagen. Jag vill ta bort airbagen helt för att vara riktigt säker. Började först hos Mechanum där dem sa att dem inte tar bort aribagen utan stänger av den och sedan monterar en massa delar som gör att den kan inte lösa ut. Kostnad 6500:-. Jag sa att jag vill ta bort den helt. Dem ska ringa mig imorgon med mer info om det går att göra så och vad det kan kosta. Jag åkte därifrån till Bilia Group där dem berättade att dem inte tar bort airbagen utan dem bygger om den till avstäningsbar via nyckeln. och det minsann är en jätte komplicerad oparation och kostar väldigt mycket, 8500:- Jag sa där också att jag vill ta bort den helt och dem vägrade. Vid båda fallen hos Mechanum och Bilia blev jag väldigt arg över att dem ser mig/kunden som ett miffo som är helt nollad och kan svälja vilket skitsnack som hellst... Om en kund vill ha en sak gjort och frågar efter den saken tycker jag först att dem ska svara på det innan dem drar en hel redovisning om en massa annat trams... Jag vill ha airbagen bortplockad, vad kostar det? Punkt slut!Om nu dem kan stänga av den elektroniskt och den är inte längre fungerande, varför envisas dem då med att den ska sitta kvar i bilen? Var är logiken? Jag läste nyss ett tråd på m3forum.net där killen förklarar med text och bilder hur man tar bort den och kompletterar med ett par motstånd för att "lura" systemet. Det verkar inte kunna ta mig mer än en timme att ta bort den helt. Enda kostnaderna som tillkommer är motstånden och nollställning av felkoden efteråt. Så, vad kan finnas för några anledningar för mig att inte göra det själv? | |
| jag har fått info från bmw att du som ägare av bilen när airbagen tas bort är skyldig att föra den infon vidare till senare ägare och om den glömmer att nämna det för den tredje så är det fortfarande du som ansvarar sk vuxenansvar, BMW vill inte skriva det intyg som krävs och som alltid ska följa bilen som blivit av med airbag ( du släcker lampan, nån dör om tio år i tron om att de har airbag du bör ansvaret ). Ha ungarna bak. | |
|
Vilken moralkaka! Det är du som bestämmer över din egen bil, ta bort airbagen själv men var noga med återställning eller skiva in det i kontraktet då du säljer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.