|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag fick min front utbytt i veckan på min E60. Idag tyckte jag att det lät lite undertill bilen så jag kollade lite och märkte att "plastkåpan" som skyddar motorn underifrån är lös. Det är lite svårt att förklara så tog en bild med mobilen. Länk Då undrar jag ska punkt 1 sitta ihop med punkt 2 där jag pekar. Det är hål där på fronten men inte i själva plastskyddet? Bilen var inne på BMW så vad säger ni ska jag åka tillbaka? Eller fixa själv? Nästa fråga är en sak jag undrat över länge. Jag har en mic i dörr listen, är detta något som sitter orginal? Har inte sett detta på andra E60. Vart är den kopplad? hittar inte "funktionen"? Länk | |
| Bild nr. 2 är nog en hands-free mikrofon. En tidigare ägare har förmodligen byggt in detta. Hade nåt liknande på min förra bil, på samma plats. | |
| Hmm okej då men vet du vart den går? Jag menar hur kopplar jag in telefonen då. Det stämmer att den tidigare ägaren byggt in den. Men lyckas aldrig fatta hur den ska "kopplas" | |
| Har en likadan mikrofon i 545an, aldrig testat den, men antar att den är till bluetooth telefon (Dvs att man kopplar samman sin egen telefon till bilen via bluetooth) | |
|
Hmm okej då förstår jag, har ju "communications" meny på iDriven men där står det bara kontakta BMW. Någon annan bluetooth parkoppling hittar jag inte så det är därför jag inte fattar.. äh om det är så att jag inte kan använda den klipper jag av den bara om den är funktionslös.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.