AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
652

spindelled

Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
jag bara undrar om man måste göra en framvagnsinställning när man har bytt en spindelled

mvh kim
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
skulle egentligen vara på femserieforumet men det går väl här också

mvh kim
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
ja helst.
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
blir det mycket skillnad så att det är tvunget eller går det att köra utan problem ändå för om jag ska göra en framvagnsinställning är det lika bra att sänka den och byta stötdämpare samtidigt för det ska ändå göras fast jag hade tänkt vänta med det

mvh kim
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej du behöver inte göra det det beror lite på. Normaltsett så rekommenderas det att du gör det. Men vet en polare som skulle byta andra spindelleden snart men det kom lite saker imellan. Körde 1 år innan han bytte nästa spindelled (var inte så dålig tydligen) och han hade inga problem med varken sne ratt eller sned slitna däck.
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
okej då får jag se hur det blir när jag bytt den går det så väntar jag lite med resten tack för hjälpen

mvh kim
Henrik535
Finns ingen anledning att göra det den passar väl bara på ett sätt, men däremot när du byter styrled.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo hjulvinklarna kan ändras osv. Det är ju trots all milimeter inställningar. När jag bytte spindelled på min fick jag göra hjulinställning och rätta till ratten :) Den passar ju bara på ett sätt men det blir ju sällan rätt på milimetern iaf med nyare del osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.