AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.975

BMW 535 E34 -88 får ingen gnista

Ni
27
NicklasPersson
E34 535I 1988
Tjena! köpte en bmw e34a 535 88a idag med riktigt dåligt batteri men den gick och allt, sen tänkte jag att jag skulle ge den starthjälp och jag såg inte att batteriladdaren var omkopplad på 24 volt satt nu undrar jag vad man kan ha brännt? allt funkar förutom att det inte är någon gnista. någon som ha någon bra idé,
Motorstyrenheten och generatorn kan gå t ex. Vet om en 735a som gjorde samma misstag där det gick sönder. Tror även instrumenteringen brann på den. Rena lotteriet eftersom du slår på alla system iom startförsök, är det bara laddning är inte lika mycket inkopplat.
Ni
27
NicklasPersson
E34 535I 1988
okej, men den verkar inte få bränsle heller, så kan insprutningsstyrenheten och tändstyrenheten gått? ska jag göra ett försök att byta det?
Ni
27
NicklasPersson
E34 535I 1988
generatorn borde väll gå att mäta upp ?
Jag tror den benämns DME-enhet och var det jag menade, den styr både tändning och insprutning på din modell. Du bör ha Motronic 1.3. Den matas alltid med 12V från batteriet och kan därmed skadas även utan startförsök.

Är allt dött kan det väl vara en bra idé att testa en begagnad.

Generatorn är nog rätt lätt att mäta upp, men inget jag sysslar med normalt sett. Någon annan kanske vet.
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Bensinpumpen får pulser från tändspolen. Dvs är tändspolen brunnen
Eller inte matas med ström uteblir soppapumpen med. Skulle gå på
Huvudrelän först.

Mvh: Jonas B
Ni
27
NicklasPersson
E34 535I 1988
har provat bytt reläna men verkar inte vilja ändå. satt ska man gå på tändmodul eller tändspole då ? säkring till ladningskontakten går också hela tiden, spelar ingen roll om tändningen är på eller inte den går sönder ändå. vad är laddningskontakt?
Ni
27
NicklasPersson
E34 535I 1988
ha bytt styrenhet nu (DME-Box) och nu går bilen! men måste ha bränt ngt mer när jag kopplade på 24 volt, det som inte fungerar: Blinkers, varningsblinkers, Bakljus, tankmätare, varvräknare, centrallås, eltaklucka, elhissar. säkert ngt mer, vad kan ha gått? MVH Nicke
ku
134
kurdoo

525i -07 E61 LCI
Det finns en säkring begravd i den röda tjocka pluskabeln direkt efter batteriet. Den säkringen ska ha gått av. skala upp där och sätt en ledande tråd där och försök igen!

lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.