|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg här på forumet. Jag är intresserad av en svart Z3 M som finns på blocket Länk Jag har några frågor gällande denna bil som jag gärna skulle vilja få besvarade! Är det någon på forumet som har varit och kikat på denna bil och har några åsikter? Jag vet att den har annonserats länge och till ett utgångspris på 210k från början. Är dessa bilar svala på begagnatmarknaden eller var bör den ligga prismässigt? Är det någon som har några erfarenheter från denna bilhandlaren? Bara ös på med fakta och information om ni vet något gällande denna bil och handlare! Tack på förhand! Hälsningar, Daniel | |
|
Hej Daniel! Jag har tittat på bilen då när den var ute för 210k Inte imponerad om jag ska vara ärlig. Bilen var låg vilket hade resulterat i att innerskärmar (plast) Var sönder slitna och ihop tejpade, Den hade även klarlacksläpp underframspoilern som börjat krypa uppåt. Den stora BMW servicen som var gjord hade de gjort själva. (behöver inte vara sämre) Det kändes inte rätt för mig så jag stod över! Så för att få den i "mint" så skulle man behöva lägga en slant. Detta är min åsikt men det bästa är ju att du åker och tittar själv, du kanske får en annan uppfattningen om bilen + att firman kanske har åtgärdat dessa saker jag påpekade. Vi startade bilen och den verkade ok av det jag kunde höra! Gick jämt och fint på tomgång. Dock var det svårt att se under bilen då den var så låg. Så om du åker och tittar på den så be dem lyfta upp den. Beg.marknaden just nu är ju ganska trög men det kan ju ändras snabbt. MVH Martin |
|
|
Hej Martin! Tack för svaret. Har du någon uppfattning om vad en sån här bil kan vara värd med dem sakerna åtgärdade? Eller är dessa bilar generellt svalare på begagnatmarkanden med tanke på det speciella utseendet samt bara 2-sits? Hur är det med vanosen på dessa bilar. Är det RR vanos som kan krångla? Hälsningar Daniel |
|
|
Hej! Jag letar själv ny bil. Jag tittar på M3, M5, Z4M och Z3M. Jag oroar mig inte för om jag ska få bilen såld eller inte i framtiden. Man kan alltid sälja bil men det är efterfrågan som styr priset. Så frågan är ju inte om man kan sälja bilen i framtiden utan kommer man få ut det man vill ha. Det är jättesvårt att veta i dagsläget hur beg.marknaden kommer se ut om ett halv år eller längre fram. Det är ju helt klart en speciell bil. Ang. vanos så tror jag BMW bytte ut rr-vanos -96 men inte helt säker. kolla Begagnatguiden på bmw e36 så tror jag svaret står där! Svårt att säga vad det skulle kosta men det finns kanske begangnade skärmar osv att få tag i. Sen beror det ju helt på hur mycket man kan göra själv. Men omlack av fronten kanske skulle kosta 2000-4000:- Men som sagt höftar bara nu! Men det kostar ju även tid! Det finns ju även en anledning till att bilen står kvar! Felpris? Ska också tillägga att detta är mina åsikter! du känner själv vad som är bäst för dig. Magkänslan är det bästa man har.! MVH Martin |
|
|
Ja, för egentligen trodde jag att den låg rätt bra till prismässigt. Så känns lustigt att den inte bli såld. Man vill ju trots allt inte köpa en bil som har ett för högt marknadspris. Mvh, Daniel |
|
|
Ne verkligen inte! Just nu ligger det väldigt många bilar på blocket med för högt marknadspris! Sen kan jag vara ärlig att säga att för rätt exemplar så kan jag gärna betala några extra tusenlappar. Till priset av z3:an kan du ju t.ex. hitta en E46. MVH Martin |
|
|
Det håller jag absolut med om. Däremot tror jag att vill man t.ex. ha en fin M3 E46 med lågt miltal och god historik så springer dem iväg i pris. Fördelen med Z3an tycker jag är att den känns mer unik. Lite samma stuk som M3 E30 för mig. |
|
|
Jag tycker den ser riktigt fin ut faktisk. Det som ev. behöver åtgärdas är ju inget som kostar några jätte summor heller. så varför inte åka kolla på bilen nu vet du ju redan vilka defekter som finns och använd det till att pruta ner priset lite till. Tror en sv-såld M-coupe komer stå sig rätt bra med det miltalet iaf. Det som jag skulle oroa mig mest över är kanske mera hur hårt bilen har gått. Kan ju mistänke att den har smiskats en del på bana kanske med tanke på väghållningskitet samt klisterlappen på bakluckan |
|
|
Jag sålde min M3 e46 i oktober. Fick 180 för den till slut! Så så mycket skillnad är det inte. Bilen var sv-såld med 8500 mil och så gott som fullutrustad. Det ska också tilläggas att jag är pedantisk av mig så som jag sa, tidgare inlägg var ju min åsikt. Klistermärket oroade mig lite med. annars så är det ju helt klart en unik bil! Som jag skrev tidigare åk och titta och bilda dig en uppfattning! Ge dem ett skambud bara för att de kanske går med på det. MVH Martin |
|
|
Nordschleife-dekalen har jag på min C5 och den är inte bankörd ;) /Masten |
|
|
Tönt;-) |
|
|
Meibrant; Jag vet vilken det var. Hade du haft kvar den idag så hade jag köpt den av dig! Har tyvärr inte kommit ut någon likvärdig på blocket sen dess vad jag sett. Hur kommer det sig att du hellre vill ha en Z3 M än din gamla M3a? M34ever; Förhoppningen är i så fall att den kommer stå sig bra i värde och till och med stiga. Jag är däremot inte orolig för om den är bankörd. Bara den är rätt skött så är det ändå en bil som ska klara det bra. Jag får se hur jag ska göra. Antingen vänta på att det dyker upp en M3, M5 eller försöka få ner den lite i pris och slå till. Hälsningar Daniel |
|
| Tycker Z3M Coupén är en riktigt ball bil, har sneglat på en själv både en och två gånger. Kommer ihåg när den här var till salu för nåt år sedan; Länk | |
| Det brukar vara ett gäng Z3M-coupéer på den årliga BMWCS/SC träffen på Knutstorp. Blir alltid lika impad av hur bra de går. Alla verkar ha gjort förbättringar av hjulupphängningen varav en del till mot det mer extrema. Kikar man närmare så ser man att även de har filat innerskärm rätt så bra och alla hade Ring-klibbor bak. Förarna verkar (trots allt ;-)) vara ett gäng förståndiga gentlemen, inga bakoframvända kepsar där inte. Och va fan, en innerskärm är ju lättbytt/lagad, bara å öppna motorhuven. Så åk och kolla, livet är för kort för att vela! | |
|
Min m3:a var jätte fin! Men blev helt enkelt sugen på något nytt! Något som jag ska ha många år framöver! Men jag tycker du ska åka och titta på den! Som jag skrev tidgare s¨å verkar den vara i gott skick maskinellt! Lycka till hur du än gör! MVH Martin |
|
|
Tack för alla svar! Ja nu blir man inte mindre sugen precis.. Det borde ju gå att få provköra den om det är plusgrader ute och självklart ingen snö. Har aldrig kört någon Z3 M innan så känns som att en provkörning är ett krav innan ev affär. Mvh, Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.