|
|
|
|---|---|
|
Tja åkte hem från jobbet idag och i en rondel drog jag på lite extra med gas för att dra förbi en mindre lastbil och då jävlar luktade det bränd olja! har känt det några gånger förut också vid pådrag! även känt det lukta bränt då jaq har bromsat lite för häftigt ;S kan nån ge mig nå tips på va det kan bero på? MVH | |
|
Min var lika dan, ventilkåpspackningen läckte, tog bort den, såg inga synliga skador på den, men vevhusventilationen var helt igensatt, rengjorde allt satte dit en ny packning o nu funkar allt som det ska :-) |
|
| okej ja kanske skulle fixat det asap då xD | |
| har ju även reagerat på att jag sen i oktober (1000mil) fått fylla på olja 2 gånger då det inte har varit i riktig nivå | |
| Fick med fylla på olja, läckte ut på grenröret vid packningen över ac pumpen, därav luckten av bränd olja, glöm inte rensa olje sticksröret, mitt var helt igensatt där, fick skruva loss röret o bränna rent det med gasolflaska innan all sot och kondens lossnade i röret, det är mycket små gångar i röret, som gjort att skit ska sätta sig där!!! mycket konstig konstruktion tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.