|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Finns det ett kit som gör det möjligt att byta ut dimljusen till fördel för luftintag till de främre bromsarna för M3 E36? Jag har sett ett sådant kit till M3 E30 på www.turnermotorsport.com. BMW Solna säger att de ”förmodligen ej har ett sådant kit”. Tack på förhand. /Carl | |
|
Men hålen som sitter jämte dimmljusena är för kylning till bromsarna. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
| Håller med M3Carl, vill ha såna osså!! De hålen som sitter räcker ingenstans på bana... | |
| Och dimljuset fyller ingen funktion samt pajar hela tiden. :( | |
| ingen funktion ?! använder dom hela tiden... måste köpa till på min har inga... parkering+dimljus är ju standard ! | |
| Är det ofta dimmigt där du bor? ;) | |
| Jag använder också alltid min dimljus/parkeringsljus | |
|
Gudis: Det är sant, jag skulle dock vilja ha bättre kylning av bromsarna med hjälp av dimljus-luftintagen. Speciellt om man kör på bana kan jag tänka mig att det skulle passa bra. Dessutom ser det ganska fräckt ut att plocka bort dimljusen :) /Carl |
|
|
Finns ett flertal firmor i USA som har färdiga kit , Tuner skulle jag tro har det b.l.a Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Hej Jag har gått i samma tankar under en tid och jag ska gjuta upp luftintag till dimljushålen i höst har jag tänkt. Ska nog fixa så man kan "snäppa" i dem i orginal dimljushållaren. /Per |
|
|
En räv klev ut ivägen häromnatten och fick sig några meters flygtur tillsammans med mitt dimljus samt hållare för dimljus. Åker ofrivilligt "enögd" nu och kan säga att det inte ser vackert ut. Om man kan ha någon form av insättning som M3 E30 Sport Evo hade så det ser snyggt ut är det ju acceptabelt, annars är det inte så vackert. |
|
|
MagnusT: Visst, och på banan blir det bra varmt. Sist jag körde blev bromsarna mycket varma. Kändes som om man kunde steka ägg på dom :) Kände mig för lite var bromspunkterna låg så bromsarna kanske blev lite för varma. /Carl |
|
|
Krister Andersson: Ok, det här låter lovande. Vet du vad firmorna heter och om de har hemsidor? /Carl |
|
| www.turnermotorsport.com | |
|
till E30 finns bmw orginal (M3 evo 2/3) 51 71 2 238 247 51 71 2 238 248 135.40 € stycke (finskt pris) "325is..." |
|
|
_Johan_: Såvitt jag kan se har Turner Motorsport kit till E30 men inte till E36. /Carl |
|
|
hoek: Kan du se om det finns BMW original delar till M3 E36 eller E36 modellen i allmänhet? :) /Carl |
|
|
Om man inte vill såga upp hål i skyddsplåten som sitter bakom skivorna ska man nog ha följande; Länk Sen får man göra något modd med plaströr från dimljus hålen till hålen på plåtarna. Som detta ungefär; Länk Hittade tyvärr inga andra produkter |
|
|
Länk Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Länk och kolla deras projekt race M-3 Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Har aldrig dimljusen på.... Och de blir sönderslagna av stenskott regelbundet (och ev. någon slalomkon nån gång ;-) Tack för länkarna... ska kolla. Annars lät det VÄLDIGT intressant om ///M gjuter upp i vinter! Är klart intresserad :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.