|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Hade sportstolar i min förra E61'a 2004 och dom är väl hårda i min smak, nu har jag komfortstolar och är helnöjd, har dock inte testat vanliga stolen, men många tycker den funkar bra (bättre än sport). Hade tidigare en 04'a och var helnöjd, en helt problemfri bil under mina 4 år! Motorn tror jag är mer problemfri jämfört med den som sitter i min 2007'a LCI. Lycka till med köpet! | |
| Kan intyga att om man väl vant sig vid komfortstolen i E60/E61 vill man helst inte vara utan. Är nog den "enskilda komponenten" jag är mest nöjd med i min egen bil. (Skulle vilja säga motorn, men 525:an har för klent vrid, Min gamla 528:a/E39 var betydligt trevligare i karaktären, fastän det bara diffar 30 Nm till den senares fördel). | |
|
Nu har vi provkört bilen och följande anmärktes: + -Bra allmänt skick -Trevlig att köra -Bra plats för förare trots barnstolar -Inga märken på fälgar -4000:- att handla för på ICA -Kompressorn verkar funka (gick cirka 15 sek och sedan stannade den) -Bra däck -Grönt i service menyn -Standard stolarna var kanon att sitta i. - -Bakrutetorkaren ur funktion -Mugghållaren högre fram ur funktion -Lack bubblor bagage luckan vid shopping lucka -Fick inte några vinterdäck med Om min bil går igenom deras funktions test så får vi lägga 65000:- i mellan (119000:- kostar bilen) Så vad tycker ni? Less is More |
|
|
Åtgärdar dem felen? |
|
|
Tycker 54k är riktigt dåligt betalt för din 320! Skulle tippa på att du skulle kunna få ett helt gäng fler tusingar vid privatförsäljning. Men om de åtgärdar samtliga fel samt fixar en uppsättning vinterdäck till dig så är det kanske inte så mycket att bråka om. Mvh Stefan |
|
|
Ja, dom åtgärdar felen, men vinterdäcken bekymrar mig... Less is More |
|
| Du får fina vinterdäck på original BMW 16' för runt 4000 kr. Jag skulle oroa mig mer för att det bara är standardstolarna (gör den svårsåld) samt att den även är skralt utrustad i övrigt. | |
|
Det fullkomligt dräller av vinterdäck till E61. Jag köpte 16" BMW original med Hakka 7 för 4.000 spänn. 7mm mönsterdjup kvar. Det fanns hur många som helst. ------- //Lövet |
|
|
Det kanske lutar mer åt att säljaa våran privat, undra vad man kan få för den. Sååg på blocket att dom ligger, med samma mil, runt 69-89000:-.Kan man räkna med såpass mycket ändå? |
|
|
Bra om dom fixar bakrutetorkaren. Kan ju var kabelstammen som går till luckan som har börjat gå sönder. Ej så billigt att laga. Rostbubblorna går på garanti så det lär inte kosta dom nått. Se bara till att dom gör ett bra jobb. BMW i Kalmar lackade bara halva min luckan. Störde mig till en början men det var bra gjort, syns ytters lite om man öppnar luckan och kollar i vecket mitt på. Be dom kolla slangen till kompressorn. Jag gjorde det så fort jag köpt min och den var riktigt risig med ett hål i. Annars kommer kompressor ras som ett brev på posten |
|
|
Pruta lite mer på mellanpriset så att det blir 60 - 62 imellan. De få tusenlappar extra du eventuellt får när du säljer bilen privat tycker iaf inte jag är värt böket med att ta emot folk som skall provköra, bestämma sig för bilen men sedan hoppa av etc etc. Som jämförelse så kan jag nämna att jag fick 60 000 i inbyte för min fd 525iM Touring -03 (info, se min profil) när jag köpte min 525XiAM Touring -07. /Rickard |
|
|
Vinterdäck är dyrt. Annars snygg färg. (samma som min) Blir kanon när man polerar till våren. Men: stolarna är viktiga. Jag tyckte att jag satt bra när jag provade min men efter ett tag blev det olidligt. Bytte till komfort men vilket jobb.... PROVA ORDENTLIGT!!!! Ni ska sitta i dom i några år kanske... Det är gott om plats i bilen och den är fin att köra. Lyssna i bakänden så det inte gnisslar när du kliver i och ur. Då ska kulbussningen bytas. Har bytt en sida och nu gnisslar den andra. Standardstereon är inget vidare. Jag har satt i en baslåda i bagaget och tagit signal från basarna under stolarna. Bättre men inte superbra. Ska byta alla högtalare när jag får tid. Det finns bra köpguider här och på andra forum. Läs! MVH |
|
|
Jag får tacka för allas åsikter och tips, tyvär blir det ingen bil. Säljaren på Bilkompnai ringde efter test av våran bil och sa att man var tvungen att göra avdrag på 2400:- för att det var torrsprickor på spårkilremen?! 2400:-.... Helt otroligt.... Dom ville väl helt enkelt inte ha våran bil i inbyte. Beg bilhallen såg rätt full ut, men vad vet jag. Riktigt dåligt var det ialla fall. Tur att det finns fler bilar :) Som sagt, tackar för denna gången! Less is More |
|
|
Det finns många bilar till salu så det är bara att gå vidare om ni inte kommer överens. Däremot ska man nog vara beredd på att man alltid får mycket mindre i inbyte än man egentligen tror/vill att bilen är värd. ------- //Lövet |
|
|
andreas_r Jag bytte remmar själv= 350kr! Tycker du får för lite för din bil. Den bilen du provkört är synnerligen trevlig, men det finns mer utrustade alternativ för inte mkt mer. Dessutom kan du få mer betalt för din bil, om du byter den mot någon som är något dyrare men mera utrustad. Jag rekommenderar inte heller standardstolarna. Antingen sport- eller komfortstolar! Lycka till! M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
andreas_r Har skickat ett pm till dig |
|
|
Davve_78 Har skikat mejl till dig Less is More |
|
|
Min förra 525 iaT hade de vanliga stolarna och vanliga stereon Det gick faktiskt att leva med Men nu har jag en med komfortstolar och prologic7 Så nu kommer jag förmodligen inte kunna byta mer från det för det är riktigt trevligt Leta vidare Ha deT |
|
|
Jag var helt beredd att inte få så mycket för bilen vid inbyte, det visste jag. Denna bilen hade allt vad önskemålen var, även stolarna trivdes jag med. Känns så tråkigt att man inte kunde komma överens pga en rem som dom skulle ha 2400:- för att byta, och på detta, dra av på inbytespriset!? (För övrigt visste inte säljaren vad denna rem var för något) Känns inte alls roligt. Men det var kanske det enda dom hittade också. Nä nu åker bilen ut på blocket och letandet går vidare! Less is More |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.