|
|
|
|---|---|
|
Tjena , testade Turtle skinnsrekond i helgen tyckte inte att resultatet blev så där jättebra jag skulle vilja ha ett medel som tränger ner lite i torrsprickor och kanske fyller upp dom lite....finns det ett sånt medel??kanske ska vara med nån färgpigment eller likn i.vad ska man ha för medel på dörrsidorna i E36 för att fräscha upp glansen lite tycker mina är lite matta är det vinyl i dom eller nån typ av blandning mvh/Robban | |
| Vad jag vet så är skinn infärgade och det man kan göra är att låta en sadelmakare byta biten. Jag fick en reva i en bit av baksätet på 740:an, BMWhandlarn ordna fram en ny bit. BMW har ett skinnregöringsmedel samt läderbalsam att använda efteråt. Blev så bra att morsan snodde det till skinnsoffan. | |
jalle |
Tjena , Det finns ett Företag i Söderhamn som heter Leather care . Dom tillverkar färg till skinn . Funkar svinbra på bil inredningar. Alla små repor o sånt "försvinner" . Bara att ta typ en tvättsvamp och gnida in sätena. har ej tel nr. men kolla med nr. upplysningen. Har man ett färg prov så blandar dom till exakt kulör. Lycka till hmmm... |
| jalle,är det samma företag som färgade innredningen på swippes clarion M5a,han kom ju ifrån hälsingland. | |
|
Lahega skall visst ha kommit ut med nåt skinnbalsam med färgpigment som skall funka mkt bra vad jag hört. MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
sportsbmw |
Tjenare Robban, jag kan starkt rek. Lahega, gå in där och leta, kan garantera att du hittar vad du letar efter! Länk / JOHAN! BMW RULES! |
| Varför inte prova med vanlig skokräm? efterpolera med balsam - garanterat bra resultat! Har sett det utföras på en taskig klädsel (svart)i en 325 cab -87:a, blev skitfint och färgade inte av sig. | |
mackan325 |
www.ernstp.se har allt vad gäller lädervård och pigment att fixa upp halvtaskigt skinn med. |
|
ringde Lahega då vi har dom som lev på jobbet!!! dom visste knappt va det var!! fick skittaskigt pris dessutom...trots att vi är en rätt bra kund till dom!! inte för att priset spelar nån roll i detta samanhang men ändå...jag vet att ernstp har dom har dessutom kommit ut med nån ny 2 stegs färg....dom var lite vaknare och sände t.o.m omg en färgkarta med olika prover (även dom är lev på jobbet)... mvh/Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.