|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en Bmw e46 M3-02 från Usa, har hört att det är andra katter på den, att dom sitter närmare grenrören, går det att sätta på Eu katter på Usa grenrören?Eller är det helt andra grenrör på Usa modellen med? vill alltså byta katterna så jag får ut fulleffekt som Eu modellen. går det att sätta på europa grenrör samt europa kattar utan problem? mvh//johan | |
|
Korrekt kattarna sitter upp på grenrören på USA modell. Men du kan köpa supersprint racekattar men då måste du byte till deras grenrör med. MVH Martin |
|
|
okej, supersprint passar inte med M3 orginal grenrör (europa grenrören) är det värt att byta avgasystemet? tänkter på vad tjänar man på i effekt? mvh/ johan |
|
|
eller är det bättre att satsa på att sätta på M3 orginal från europa modellen? mvh johan |
|
| Grenrör från supersprint samt kattar är typ 23k(om du inte hittat beggat?). Jag hade försökt hitta utbytesgrejjer från en eu-spec istället.. Visst du har mer effekt med supersprintsystemet antagligen men inget som kommer göra någon herrejösses skillnad! | |
| har kollar en del på bildelsbasen och hittat europa grejjer, hur blir det med lamdasonden när man flyttar kattarna? | |
|
Det har ju dyno test på supersprints hemsida med helsystem från supersprint på en m3 e46. Så där får du ju ett hum om effekt Du har fortfarande 1 uttag på vardera grenrör (EU) Sen har du ett uttag på vardera katt på (EU) Jag tror det sitter 4 uttag på us, alltså två på vardera grenrör men inte säkert. MVH Martin |
|
|
Glömde säga att det finns en installations video på youtube när dom insallerar fullt supersprint avgas på en US m3. Där får du ju kanske en lite blick av hur det ser ut på din nu. Plus att du ser hur de gjorde ang. lambda. MVH Martin |
|
| okej, tackar så mkt! väldigt nöjd med svaren, har bara en lite fråga kvar, är det samma avgasystem efter kattarna på eu modellen som usa modellen? | |
|
Det framgår också av installations videon. Och vad jag vet så ska det var i stort sett samma. Tror inte det är några ändringar där. MVH Martin |
|
| tackar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.