AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.871

Finns det några bra kampanjer på nya bilar i dagsläget?

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hej!

Börsen är skakig, bostadsmarknaden lika så. Har ni hittat några bra erbjudanden på nya bilar? Tänkte inte bara BMW nu utan mer generellt.
Paulsson Bil i HBG och Ängelholm har kampanj på fabriksnya 1-serie 118d för 249kkr inkl utrustning. Har inte stenkoll på nya ettan men jag tycker det är anmärkningsvärt att den redan är på kampanj med tanke på att den släpptes alldeles nyss. Är syftet att ta Golfkunder eller går försäljningen trögare än förväntat?

Annars har jag inte sett några desperata kampanjer som annars var vanliga vid förra finanskrisen - min gissning är att biltillverkarna lärt sig sin läxa sedan 2008 genom att slimma ned lagret av fabriksnya bilar. En kompis fick nyligen 5 månaders leverenstid på ny XC60 D3 och min fru fick 4 månader på en ny A4 så det går inte fort att få nytt av befintliga modeller.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
249tkr för nya 118d är riktigt prisvärt, och som du säger förvånansvärt...

Det enda jag sett är 0%-finansieringskampanjer under vintern, Holmgrensbil hade 15% på samtliga begagnade bilar (på samtliga anläggningar) som mellandagsrea vilket jag tycker är ganska starkt. Men man vet ju inte om de likt elektronikkedjorna höjt priset innan "rean"...
Jesper von Wowern
Hur är det med SAAB?

/Jesper von Wowern
Det har väl inte tillverkats någon ny Saab sedan mars/april förra året - så frågan är hur stort lagret av osålda nya Saabar egentligen är. Flera av de tidigare återförsäljarna annonserade redan i tidigt i höstas att de skulle sluta saluföra märket när farsen ännu pågick.
Visningsbilarna hos Saab:s åf borde det väl gå att göra ett bra pris på.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Jo, särskilt då det är osäkert om det medföljer någon nybilsgaranti.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hedin bil körde E-klass för 299' ett tag. Det är närmast gratis.

Dock verkar inte att erbjudandet finns kvar.

Volvo har alltid lite kampanjer här: Länk men det är inga fantastiska erbjudanden direkt.

BMW kör ju 316d för 239' Comfort Edition, det är billigt om man kan tänka sig att åka "fel" generation.

-------
//Lövet
Körde inte också Landrins någon liknande kampanj på C-klass/E-klass eller har jag fått detta om bakfoten?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bakfoten kan ligga hos mig också

-------
//Lövet
Oavsett är det snuskigt billigt för en ny MB...vad var "haken". Manuell låda eller någon annan hopplös spec?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Häpp: Länk

-------
//Lövet
BMW Länk
Vintererbjudande Länk

MB Länk
Ang. Hedins bil: Länk

VW Länk
Tiguan 4MOTION med Ski Team-paket fr. 265 800 kr.
Golf R 4MOTION med Ski Team-paket fr 357 400 kr.
Sharan 4MOTION med Ski Team-paket fr 316 700 kr.

Frölunda Bilcenter, Mazda Länk

Toveks bil, Audi Länk

Intressant spec på MBn som sagt - Navi, manuell låda och inga xenonljus(?).
V50 är ju påväg ut och de sista är välutrustade med stor prutmån, köpte själv en i det närmaste fullutrustad till företaget. Bra, driftsäkra, rätt sköna och ganska tråkiga bilar :)
E38B12: Vad fick du ge? Jag har sett V50 classic momentum för 219 kkr.
Vilken motor är det till V50?

Flexifuelmodellerna slumpades bort i kineticutförande för 179kkr vid förra finanskrisen 2008. Det gick då att få nya V70II Kinetic 2.0F för 209kkr vilket torde vara en av de mindre dåliga nybilsköpen - strikt ekonomiskt sett :-)

Annars verkar det ganska magert med desperata kampanjer - ännu så länge...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
2,0 (utan "f" dvs, det lär inte säljas många), D2 och D3
Länk

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.