|
|
|
|---|---|
|
hej, min bil är låst och kommer inte in med hjälp av nyckeln, hur gör jag på bästa sätt komma in i bilen utan att förstöra någonting? bilen är en e46 330xi touring -02 | |
|
Varför kommer du inte in med nyckel? Ett vanligt problem är att låset fastnar då det nästan aldrig används. Hade det problemet på en strömlös bil, men lite låsolja och lite juckande med nyckeln så kom jag in. /G |
|
|
Tja, Jag har råkat ut för detta på min gamla e46 touring -03 larmet var ur funktion och låset gick sönder när jag vred på nyckeln... bilen vart bogserad till bmw efterssom jag trodde att dom kunde lösa detta, men icke efter 3 dagar fick jag ett samtal att det var bara att klirra en ruta o in o starta bilen som gällde.... kul men så gick det till för mig... |
|
|
Man borde kunna kolla med en glasmästare om dom inte kan ta loss vindrutan och sen limma dit den igen. Vissa bilar brukar man kunna bända upp en dörr några centimeter i överkanten för att sen stoppa in typ en styv ståltråd och nå ett dörrhandtag på insidan och då kunna öppna. Vissa som har batteritorsk brukar kunna ladda via typ sidoblinkers och liknande. (Har ej testat vare sig inbrott eller laddat via blinkers) /G |
|
|
kan tillägga att man inte kan dra i insidan på handtagen eller trycka på knappen i mittkonsollen för att öppna bilen när den är låst, det tricket provade bärgaren innan den bogserades bort... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.