|
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Saknar utökad klima och kanske xenon. | |
| Xenon har den ju :) men jag tänkte mer till priset ? Och sen undrar jag lite har sökt men inte hittat nått angående motorn den har ju facelift men motorn är fortfarande bara på 163, sitter det en annan motor i den med 177 ? | |
|
Den har inte xenon. Felskrivning i annonsen. Colour SPACEGRAU METALLIC (A52) Upholstery ST/LE FLASHLIGHT/SADDLE/ANTHRAZIT (GGAT) Prod.date 2007-06-26 S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD S2NPA M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA S302A ALARM SYSTEM P337A M SPORTS PACKAGE S386A ROOF RAIL S417A SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH S428A WARNING TRIANGLE S439A INTERIOR TRIM FINISHERS S442A CUPHOLDER S464A SKIBAG S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM S540A CRUISE CONTROL S698A AREA-CODE 2 S704A M SPORT SUSPENSION S710A M LEATHER STEERING WHEEL S715A M AERODYNAMICS PACKAGE S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE S842A COLD CLIMATE VERSION S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION S8S8A COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC) S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION S8SPA COP CONTROL S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING S851A LANGUAGE VERSION GERMAN |
|
|
Åhfan hur såg ni det ? :P men hur tycker ni priset verkar annars då ? |
|
|
Med lite prutmån så verkar det vara ok. (Det är ju upp till köparen vad som "måste" finnas på bilen för att man ska köpa objektet) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ah,glömde. Ang motorn så kom uppdateringarna på 520d lite senare - tror faktiskt man fick vänta tills sep-produktionen för att få den uppdaterade motorn, och då som MY 08. ---- BMW CS #6212 |
|
| Men bytte dom ut motorn helt då eller ? eller är det bara uppdatering i mjukvaran ? :P Vet du hur man får fram information så som Sim fick ? nyfiken på va det är för stereo då säljaren inte vet riktigt :) | |
|
Reagerar lite på specifikationen, dels tycker jag manuell låda passar illa ihop med den bekväma glidaren E6x och sedan tycker jag det känns oharmoniskt ihop med en dieselmotor med; Särskilt en fyrcylindrig sådan. Men sedan så tycker jag den är lite knepigt utrustad, den har inte xenon, automat, navigation eller utökad klimatanläggning men däremot M-paket som visserligen är snyggt men också innebär bredare och dyrare däck. Jag hade hellre letat efter en 520d med automatlåda och mer utrustning även om jag så fått försaka M-paketet, eller en pre-facelift med dieselsexa istället? Ovanstående exemplar med den specifikationen tror jag dock kan bli kall den dagen du skall sälja den. :) //Bjersér |
|
| Kan du tänka dig att köpa bil på KVD så tror jag du kan få ett betydligt bättre pris på en 520d Touring, en vanlig tjänstebil och därmed vanlig på KVD. Kanske får du vänta några veckor innan du hittar just den bil du vill ha men kan vara värt det. Inte samma garantier som hos bilfirma, men bättre än privat och dessutom är bilen genomgången i detalj. 22/12 såldes 2 st 2008'or av just 520dT för 144-150, mil dock okänt... | |
|
Jag hade hellre valt den här; Länk Utrustning Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBAPX31070C016055 Typkod PX31 Typ 520D OL (EUR) E-modellserie E61 (MUE) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor N47 Cylindervolym 2.00 Motoreffekt 130 Motor HECK Växellåda MECH Färg TITANSILBER METALLIC (354) Stoldynor LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Produktionsdatum 2008-04-25 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES S1CBA CO2 CONTENT S2PAA LOCKING WHEEL BOLTS S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Bortfallat, modellbeteckning S386A ROOF RAIL Takreling S3ACA TRAILER TOW HITCH S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats S442A CUPHOLDER S464A SKIBAG Skidsaeck S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sportstol S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S544A CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) S698A AREA-CODE 2 S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Sportratt multifunktionell S842A COLD CLIMATE VERSION S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Extra-Export tankning S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Korsvis manövrering utgår S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning svenska S8S8A COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC) S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION S8SPA COP CONTROL Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S2SBA ALLOY WHEELS STAR SPOKE 242 S346A CHROME-LINE EXTERIOR S4BXA INT. TRIM FIN. GREY HIGH-GLOSS S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S851A LANGUAGE VERSION GERMAN 07an är totalt rensad förutom M Sportpaket och sånt är inte roligt, gamla motorn, inget pdc, ingen utökad klima och inget xenon på en 2007a!! Xenon var standard på alla sv-sålda E39 från 1999årsmodell hur kan man sänka nivån!? Så mycket kan inte M-paketet väga upp. Stephan |
|
|
Jag kan verkligen inte förstå klimatanläggningsrasismen som förekommer på det här forumet. Den "lilla" klimatanläggningen är precis lika automatisk som den utökade. Kan ens hälften av er som nämner detta som ett problem nämna vad skillnaden är? Att den saknar xenon och pdc är betydligt värre dock. ------- //Lövet |
|
|
Skillnaden är väl att den inte har två zoner och inte möjligheten att sätta en timer i Idrive som den utökade klimatanläggningen har Andreas? Jag tänker mer på att den utökade varianten är klart vanligast på E6x. //Bjersér |
|
|
Ang. information som Sim fick fram, kolla denna tråd Länk Mvh Ubbe |
|
|
07:an har väl visst xenon, så där ser iaf inte mina halogenstrålkastare ut. Enkla kliman fungerar finfint och själv är jag glad att slippa två-zonstramset, att den är ful rent utseendemässigt är en annan sak. |
|
|
Den har manuell justering av ljusinställningen, kolla sista bilden. Det har aldrig bilar med originalxenon. ------- //Lövet |
|
|
tack för alla svar har lite att göra nu då jag avböjjer o köpa denna bil, dels för att det var business stereon i och det är värdelöst iaf på alla bilar jag hört som haft den :) får kolla på kvd kanske är nått där :D men tack ska ni ha iaf för all hjälp :D :D :D Mvh |
|
|
Denna har ju lite bättre utrustning: Länk |
|
| Ja den var fan fin men lite utöver min budget sen så måste det tyvärr vara hos en bilhandlare =) | |
|
Ja.. här är samma bil hos handlare Länk 11.000 kr är ju inte så mycket från den tråden handlade om och i dagens läge tror jag nog det finns ganska bra prutmån. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.