AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.922

Carsoft Felkoder

Visa användare
46
Randow
525TDS Touring -96
525 d Touring -07
Hej, Jag har just fått igång carsoft men jag ser att jag har fel men hur kommer jag åt felkoderna?
Dessutom får jag att module is not responding på många punkter bl.a DDE
men det är ju där jag vill kolla!
Bilen är en 525 TDS -96

Hjälp någon

Twin Diesel
Sh
152
Sh4me
F11 520d X-Drive - 14
Har du igång tändningen när du kör testet?

Såhär gör jag när jag ska läsa kodera:

1. Ha igång bilen.
2. Gör en komplett felsökning
3. Det är nog här du gör fel/inte visste: Gör en individuell sökning på alla felkoder du fick upp. Alltså, ser du att du har fel på DME/DDE; då letar du upp den i listan på saker du kan söka på och då kommer du sen att få se den faktiskt koden på vad som är fel.

Hoppas det hjälpte!
Be
278
Bengt C
523i -96
Ha lite tålamod också. Carsoft är ett skitprogram som bl.a. tar löjligt lång tid på sig att finna moduler och rapportera. En komplett felsökning och sedan att manuellt fråga modul efter modul tar lätt 15 min. Sätt på en batteriladdare på batteriet också. Faller spänningen, så får man fel p.g.a. det.

Förresten, ska motorn vara igång? Nyckeln uppvriden till körläge, visst. Men ska även motorn snurra? Funkar det? (I sådana fall kan man givetvis spola batteriladdaren.)
Sh
152
Sh4me
F11 520d X-Drive - 14
Allt är relativt, ja det funkar att ha bilen igång.
Jag tycker personligen att carsoft funkar bra, men visst lite mer fart i det hade ju inte skadat...
En sak som jag inte gillar är deras egna ordlista. Varför inte bara ha ord som folk förstår?!

Hoppas det hjälpte iaf!
Visa användare
46
Randow
525TDS Touring -96
525 d Touring -07
Nu har jag haft bilen hos en verkstad, de fick fram felkoden:10 FGR. manöverdel/stomkortslutning.
VAd innebär FGR?

Twin Diesel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.