AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
6.684

Vilken bil ska man importera?

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Är på jakt efter ny bil, en bränslesnål audi eller bmw diesel. I övrigt är jag öppen för förslag. Skulle vilja prova på att importera en själv från tyskland.
Finns det någon modell som det lönar sig mer än andra att hämta därifrån?
Pris mellan 100-200 000:-
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Prismässigt lönar det sig inte att importera från Tyskland i den prisklassen - vad du kanske får är mer utrustning för samma pris än för en motsvarande svensksåld.

"Öppen för förslag" låter ju bra, men vilka behov har du och vad kan du inte tänka dig? En snålutrustad, röd 316i utan lm-fälgar, exempelvis - är det ok?

----
BMW CS #6212
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
tja, jag har väl egentligen inga större krav än att den ska frakta mig 16 mil/dag till jobbet, alltså gå billigt. Och en välutrustad bil lägger jag gärna några kronor extra på. Miltalet spelar ingen större roll så länge den är fräsch.
A3 1.6 TDI eller 320d EDE. Köp en svensksåld. Eller varför inte en Volvo DrivE 1.6D eller Saab 9-3 TTiD?
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Så det finns inga bilar i den här klassen det lönar sig att åka ner och hämta i tyskland?

Ovan nnämda bilar skulle funka. Förutom Volvon då, ful och tråkig. Annars tycker jag 9-3:an är klart underskattad, riktigt fin bil att köra.
1 serie kollade jag efter i våras, och det lönar sig!
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Köpa nu, sälja till våren med vinst?
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Det kanske inte blir jättemycket billigare ekonomiskt, men det är ett rejält större utbud där nere, och dessutom för det mesta mer utrustning. Så slutsumman kanske inte blir billigare, men vad du får för pengarna blir troligen mer.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... och har du speciella krav kan du få en bil precis med den utrustning du vill ha, med rätt färg etc etc tack vare det stora utbudet.

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.